مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان خواستار حمایت ویژه از فعالان حوزه گردشگری الکترونیک و به ویژه طراحان این حیطه شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت؛رضا علیزاده در آیین اختتامیه اولین ماراتن برنامه‌نویسی وب و موبایل در حوزه‌ گردشگری با ابراز خرسندی از برگزاری این مسابقه اظهار داشت: امروز گردشگری بعنوان صنعتی مدرن در جهان نیازمند هوشمندسازی است و این مهم تنها به همت شرکت های دانش بنیان و متخصصین حوزه فناوری محقق می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلانبا بیان اینکه ارائه فعالیت های آنلاین در حوزه گردشگری با کیفیتی ممتاز و هزینه ای بهینه علاقمندان به رویداد سفر را مجذوب می سازد، تلفیق فعالیت های سنتی گردشگری با فعالیت های آنلاین را شاکله گردشگری الکترونیک (ET) خواند و افزود: استفاده از فن آوری اطلاعات برای ارائه سرویس های مورد نیاز گردشگران با کیفیتی ممتاز و هزینه ای بهینه امری مطلوب در سراسر جهان می باشد.

این مسئول بر ضرورت طراحی نرم افزارهای مرتبط با صنعت گردشگری ایران تاکید نمود و بیان کرد: توریسم مجازی بعنوان زیر شاخه ای از گردشگری باید بیش از پیش رونق یابد تا زیرساخت های معرفی جاذبه های تاریخی،فرهنگی ،اجتماعی و … فراهم شود.

علیزاده؛ کمک به توسعه اقتصادی مناطق کمتر توسعه یافته به مدد بازاریابی و تبلیغات، عدم نیاز به پیمودن مسافت‌های طولانی ،امکان سفر به مناطق مختلف جهان بدون نگرانی از تعارض های موجود بین دو کشور،کاهش ساخت و سازهای بی‌مورد جهت سکونت مسافران٫انجام بازدید‌های علمی و همایش‌های مختلف به کمک ابزار‌های الکترونیکی،فراهم آمدن امکان خرید اینترنتی از مراکز عرضه صنایع دستی و کمک به تولید و راه‌اندازی کارگا‌ه‌های کوچک و بزرگ صنایع دستی تنها بخش کوچکی از مزایای گردشگری الکترونیک دانست و بر ایجاد رقابت در زمینه‌ هتل‌داری ، عدم نیاز به راهنمای آموزش دیده برای معرفی مناطق گردشگری و از مهمتر حفاظت از میراث فرهنگی به دلیل عدم ارتباط مستقیم با آثار بعنوان مزیتی برجسته در گردشگری الکترونیک تاکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان در پایان با اشاره به جاذبه های گردشگری گیلان و میزان تمایل گردشگران به حضور در این استان؛ ایجاد نهادی تحت عنوان مرکز گردشگری مجازی را گامی اثرگذار دانست و خواستار حمایت ویژه از فعالان حوزه گردشگری الکترونیک به ویژه طراحان این حیطه شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،در این مسابقه که با هدف پوشش‌دهی خلاهای موجود در حوزه گردشگری و تولید سرویس‌های آنلاین وب و موبایلی در حوزه این صنعت با شعار «سه شبانه‌روز بدون خواب و آسایش بر روی چالش‌ خود کار کنید» برگزار شد، بیش از 70 نفر به رقابت با یکدیگر پرداختند.