رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي گيلان با بيان اينكه جلسات متعددي در زمينه اعتبارات مربوط به ثبت جهاني ماسوله با ميراث‌فرهنگي استان تاكنون برگزار شده و ما متعهد به تخصيص اعتبار در اين زمينه هستيم،گفت: تا زمان تأمين منابع از محل اعتبارات استاني،پيشنهاد مي شود شهرداري اقدامات اضطراري را با استفاده از منابع داخلي تامين كند.

به گزارش ندای گیلان،جلسه رفع موانع ثبت جهانی ماسوله با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، موسی فکور فرماندار شهرستان، خلیل بهروزی فر نماینده شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، علی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و همچنین معاون امور جنگل مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه جلسات متعددی در زمینه اعتبارات مربوط به ثبت جهانی ماسوله با میراث‌فرهنگی استان تاکنون برگزار شده ،گفت: ما متعهد به تخصیص اعتبار در این زمینه هستیم.

شراره کاووسی،افزود: تا زمان تامین منابع از محل اعتبارات استانی، ‌پیشنهاد می شود شهرداری اقدامات اضطراری را با استفاده از منابع داخلی  تامین  کند. برای میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی نیز جلسه ای داشتیم و تا جایی که امکان داشت در تخصیص ماه قبل اعتبار پیش بینی و تخصیص داده شد ،مابقی نیز در تیرماه تخصیص می یابد .

شراره کاوسی، با بیان اینکه بعضی از پروژه ها نیازمند اعتبارات ملی است تصریح کرد؛ اولویت ما باید بر روی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان باشد، پروژه‌هایی که مد نظر است در بودجه باید به صورت واقعی دیده شود تا در کمترین زمان به بهره‌برداری برسد.

***

گفتنی است، در بخشی از این مراسم  لوح پیوستن شهر ماسوله به اتحادیه شهرهای تاریخی جهان رونمایی شد. شهر تاریخی ماسوله به عنوان هشتمین شهر از کشور ایران پس از شهرهایی مانند اصفهان، شیراز، یزد، کاشان، نیشابور و سمنان در فهرست شهرهای تاریخی جهان قرار گرفت.