رئیس‌جمهور پیشن ایالات متحده، با انتشار بیانیه‌ای از انتخاب مجدد نخست‌وزیر مجارستان در انتخابات پیشروی این کشور، حمایت کرد.

به گزارش ندای گیلان و به نقل از پولیتیکو، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده پشتیبانی خود را از انتخاب مجدد «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد.

بدین وسیله ترامپ به پشتیبانی از رهبری با گرایشات راست‌ افراطی و ملی‌گرا که با سرپیچی از متحدان آمریکا در اروپا، کنترل رسانه‌ها و دستگاه قضایی کشورش را به دست گرفته است،‌ پرداخته است.

ترامپ، در بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر کرده، گفته است:«ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان، رهبری است که حقیقتا کشورش را دوست دارد و برای مردمش امنیت و آرامش می‌خواهد. وی در محافظت از مجارستان بسیار موفق بوده است، مهاجرت غیرقانونی را متوقف کرده، مشاغل زیادی به وجود آورده و به تجارت رونق داده است.»

ترامپ افزود: «باید به ترامپ اجازه داده شود تا با شرکت در  انتخابات پیشرو به کار خود ادامه بدهد. وی رهبری قدرتمند و مورد احترام همگان است و از حمایت کامل من برای انتخاب مجدد به عنوان نخست‌وزیر برخوردار است.»

این نخستین باری نیست که رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از کمپین انتخاباتی رهبری عوام‌گرا که به محدود ساختن اصول دموکراتیک و اعمال حکمرانی تمامیت‌گرایانه متهم است، حمایت می‌کند.