سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به نقش برجسته صنایع خرد در ایجاد اشتغال و افزایش تولید، افزود: می‌توان با بکارگیری و حمایت از ظرفیت‌های مشاغل خانگی به رونق تولید در صنایع خرد کمک شایانی نمود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،امام پناهی در جریان بازدید از واحد تولید و عرضه گل مصنوعی مجتمع شهر سبز با اشاره به اراده دولت در حمایت از تولید گفت: حمایت و پشتیبانی از امر تولید و ایجاد اشتغال پایدار از اهم اولویت‌های مجموعه دستگاه‌های دولتی و سیستم بانکداری است.

وی در بازدید از یک واحد تولیدی گل و گیاه مصنوعی با اشاره به قدمت تاریخی صنعت گل سازی، اظهار داشت: گل ها وگیاهان مصنوعی در واقع ماکتی از عناصر طبیعی هستند که با بکارکیری فناوری‌های نو در تولید آن می‌توان فاکتور بازار پسندی محصولات را افزایش داد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر اهمیت حمایت از صنایعی که موجب ایجاد اشتغال پایدار خانگی و توانمند سازی اقتصادی خانواده ها می شوند، گفت: ضرورت دارد تا با همکاری شوراها و دهیاری ها نسبت به اطلاع رسانی و آموزش فرایند صنایعی مانند تولید گل و گیاه مصنوعی و انجام بخشی از مراحل تولید در منازل در جهت رونق بخشی به مشاغل خانگی اقدام شود.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر سیاست اصولی دولت در حمایت از صنایع خرد و مشاغل خانگی، افزود: باید بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و رفع موانع دست و پا گیر اداری‌، تمهیداتی را در نظر بگیرند.

نمایده عالی دولت در مرکز استان، کارفرما و کارگر را دو بال مهم رونق تولید دانسته و اظهار داشت: برای ثبات و پایایی مشاغل، باید در کنار حمایت از کارفرمایان‌؛ حقوق و دغدغه کارگران به عنوان رکن اصلی چرخه تولید‌، مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین در بازدید از واحد بازیافت و تولید کندور پلاستیک (همرنگ پور) با ظرفیت بازیافتی ۱۰۰۰ تن در سال، بیان کرد: صنعت بازیافت یکی از ارکان مهم در چرخه تولید امروز دنیا و یک کسب و کار سودآور و مفید جهانی است .

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر استفاده از فرصت ها در ایجاد اشتغال های نو، اظهار داشت: بازیافت و تبدیل پلاستیک به محصولات جدید، فرصت های اقتصادی بسیاری در جهان بوجود آورده است.