کوچکی نژاد با اشاره به اینکه حق خبرنگار شلاق خوردن نیست؛ افزود: حتی اگر اتهامی در این خصوص متوجه خبرنگار باشد چنانچه عملی ناخواسته صورت گرفته و عمدی در آن نبوده؛ باید از مجازات جایگزین استفاده می‌شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،جبار کوچکی‌نژاد (رئیس فراکسیون مطبوعات، رسانه ملی و پایگاه‌های خبری مجلس شورای اسلامی) با اشاره به حکم چهل ضربه شلاق خبرنگار نجف‌آباد بیان داشت: باتوجه به آنکه در مجلس شورای اسلامی فراکسیونی درخصوص رسیدگی به مسائل خبرنگاران و روزنامه‌نگاران راه‌اندازی شده است؛ مطمئناً اتفاق رخ داده درباره خبرنگار نجف‌آباد پس از تعطیلات مجلس شورای اسلامی در جلسه مشترک با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه اسناد مربوط به چهل ضربه شلاق خبرنگار نجف‌آباد را دریافت کرده و بررسی‌های لازم را در فراکسیون مطبوعات، رسانه ملی و پایگاه‌های خبری مجلس شورای اسلامی انجام خواهیم داد؛ افزود: عرصه خبرنگاری کاری بسیار ظریف، حساس و سختی است.

وی با اشاره به اینکه هر مطلبی که توسط خبرنگاران نوشته می‌شود؛ می‌تواند له یا علیه فردی قلمداد شود، افزود: ممکن است هر مطلبی که توسط روزنامه‌نگار یا خبرنگار نوشته می‌شود مورد شکایت عده‌ای قرار گیرد بنابراین یعنی هر روز خبرنگاران باید پاسخگو باشند و این موضوع؛ چندان امر معقول و پسندیده‌ای نیست.

رئیس فراکسیون مطبوعات، رسانه ملی و پایگاه‌های خبری مجلس با اشاره به اینکه باید قضات مربوط در این عرصه نسبت به حساسیت فعالیت خبری و خبرنگاری توجیه باشند؛ افزود: باید خبرنگاران در انعکاس و انتشار مطالب از آزادی عمل برخوردار باشند.

وی ادامه داد: البته این موضوع درخصوص خبرنگارانی که با قصد انتقام‌گیری یا مقاصد خاصی اقدام به انتشار خبر می‌کنند؛ متفاوت است.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه تعداد این قبیل خبرنگاران بسیار اندک است؛ افزود: باید پرونده‌ها و شکایت‌های مربوط به خبرنگاران در فضای باز مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه حق خبرنگار شلاق خوردن نیست؛ افزود: حتی اگر اتهامی در این خصوص متوجه خبرنگار باشد چنانچه عملی ناخواسته صورت گرفته و عمدی در آن نبوده؛ باید از مجازات جایگزین استفاده می‌شد.

وی اشاره کرد: دادگاه ویژه در بخش مطبوعات باید به موضوعات مربوط به عرصه خبر و خبرنگاری توجه داشته و در مواردی که عمدی از سوی خبرنگار نبوده؛ از مجازات‌های نرم‌تر و جایگزین استفاده شود.