عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهرداری باید پیش از بارش برف نسبت به پرداخت حقوق معوقه پاکبانان اقدام نماید تا این عزیزان با انگیزه بیشتری برای خدمت رسانی به شهروندان در روزهای برفی رشت در خیابان ها حضور داشته باشند و شرمنده خانواده هایشان نباشند.

به گزارش ندای گیلان،محمدحسن علیپور با اشاره به حقوق معوقه پاکبانان و نیروهای حجمی شهرداری رشت، گفت: وقتی برخی افراد هزینه های غیرضروری بر دوش شهرداری می گذارند و بدون توجه به شرایط اقتصادی فعلی به فکر مسائل دیگری هستند شاهد به تاخیر افتادن پرداخت حقوق کارکنان هستیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر ضرورت رعایت اصول اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: در شرایطی که کشور با جنگ اقتصادی دست و پنجه نرم می کند و در سراسر کشور شهرداری ها مشکلات عدیده ای دارند باید از هزینه های غیرضروری پرهیز شود و همه در کنار هم برای افزایش درامد ها و ایجاد شرایط پایدار تلاش کنیم.

وی افزود: با توجه به گزانی های اخیر حتی پرداخت به موقع حقوق کارگران نیز نمی تواند پاسخگوی مخارج آنها باشد اما همان هم به موقع پرداخت نمی شود و همواره شاهد تاخیر در پرداخت مطالبات همکاران زحمتکشمان در شهرداری رشت هستیم.

علیپور با اشاره به ضعف شهرداری رشت در حوزه ماشین آلات، اظهار داشت: کارگران برده نیستند و قرار نیست در روزهای سرد زمستان تاوان کم کاری ها، منفعت طلبی برخی افراد و یا آسیب های مدیریتی سالیان گذشته را بدهند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت خاطر نشان کرد: شهرداری باید پیش از بارش برف نسبت به پرداخت حقوق معوقه پاکبانان اقدام نماید تا این عزیزان با انگیزه بیشتری برای خدمت رسانی به شهروندان در روزهای برفی رشت در خیابان ها حضور داشته باشند و شرمنده خانواده هایشان نباشند در غیر اینصورت نباید انتظار همراهی یک طرفه از سوی پاکبانان داشته باشند.

محمدحسن علیپور در ادامه گفت: حقوق پاکبانان را نمی دهند اما انتظار دارند در روز برفی با جان و دل آماده باش باشند و این وضعیت به دور از انصاف است.

وی در پایان اظهار داشت: تهیه لباس گرم و مناسب، تهیه غذای گرم و رعایت اصول ایمنی برای کاهش حوادث احتمالی برای پاکبانان از دیگر مواردی است که شهرداری باید مجدانه پیگیری نماید.