علیزاده گیلان را پایگاه تشیع خواند و افزود: حفظ رونق بقاع متبرکه به نفع توسعه گردشگری مذهبی بوده و جزء اهداف میراث فرهنگی استان است.

رضا علیزاده امروز در گفت‌وگویی با اشاره به تشکیل اتاق فکر رسانه در اداره‌کل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: جامعه رسانه مطالعه و نگاه کارشناسی است که می‌تواند به ما کمک کند.

وی با بیان اینکه توسعه باید متوازن و پایدار باشد، افزود: در توسعه پایدار نادیده‌گرفتن بافت تاریخی ظلم به حوزه دیگر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان درباره گردشگری مذهبی به‌ویژه در بقعه فاطمه اخری خواهر گرامی امام رضا(ع) در رشت تصریح کرد: هر اقدام در این زمینه باید متوازن با میراث فرهنگی باشد.

وی گیلان را پایگاه تشیع خواند و افزود: حفظ رونق بقاع متبرکه به نفع توسعه گردشگری مذهبی بوده و جزء اهداف میراث فرهنگی استان است.

علیزاده با بیان اینکه کمیته اکوتوریسم اداره‌کل یادشده را فعال‌ترین خواند و خاطرنشان کرد: رفتار مسؤولانه و نگاه خردمندانه باید در توسعه لحاظ شود.

وی توسعه لجام‌گسیخته را موجب تهدید فرصت‌ها دانست و یادآور شد: برای اجرای طرح‌های گردشگری اقدام‌های زیست‌محیطی مورد توجه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان درباره گردشگری دریایی، مذکر شد: برای گردشگری دریایی در بندر انزلی گام نخست در احداث اسکله‌های تفریحی برداشته شده است.

وی از ورود چندین سرمایه‌گذار برای توسعه گردشگری دریایی خبر داد و خاطرنشان کرد: بحث دریا حساسیت خاصی دارد و برنامه‌های خوبی در این زمینه از طریق سازمان‌های مربوطه از جمله منطقه آزاد انزلی در دست اقدام است./فارس