به گفته رئیس شورای اسلامی شهر رشت به منظور اطلاع بیشتر از مشکلات و درخواست های جامعه ارزشمند معلولین ، یک نفر به نمایندگی از بهزیستی در کمیسیون های تخصصی شورا از جمله کمیسیون عمران و فرهنگی شورا حضور داشته باشد تا در زمان بررسی طرح ها و لوایح بتوان از نظرات آنان برای رفع مشکلات معلولین در طرح ها استفاده کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد حسین واثق کارگرنیا امروز همزمان با هفته معلولین در دیدار با مدیرکل بهزیستی گیلان و تعدادی از نخبگان دارای معلولیت که با حضور جمعی از اعضای شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن این هفته اظهار کرد: حضور این نخبگان عزیز در ساختمان شورای شهر رشت بسیار ارزشمند است و با توجه به ارزشمند بودن وجود گرانقدر این افراد بسیاری از همکاران شورایی در این جلسه حضور دارند.

  وی با بیان اینکه به واسطه برخی از بی توجهی ها، ناآگاهی ها و حتی وقوع برخی از بلایا و حوادث ، تعدادی از همنوعان ما دچار معلولیت هستند، افزود: وظیفه همه ما این است که در حد توانمان به این افراد در رفع مشکلات و کمبودهایشان کمک کنیم.
 
کارگرنیا به افراد تحت پوشش بهزیستی گیلان اشاره کرد و گفت: واقعا خدمات دهی به این حجم از افراد تلاش بسیاری می طلبد و اداره بهزیستی گیلان به دور از حواشی و در سکوت و صادقانه در حال ارایه خدمت بی منت به این عزیزان است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت، ضمن تاکید به اینکه باید خدماتی که توسط این اداره کل ارائه می شود بیشتر برای آگاهی مردم و مشارکت دستگاه ها اطلاع رسانی شود، تصریح کرد: به منظور اطلاع بیشتر از مشکلات و درخواست های جامعه ارزشمند معلولین ، یک نفر به نمایندگی از بهزیستی در کمیسیون های تخصصی شورا از جمله کمیسیون عمران و فرهنگی شورا حضور داشته باشد تا در زمان بررسی طرح ها و لوایح بتوان از نظرات آنان نیز برای تکمیل شدن طرح ها با لحاظ نیازهای جامعه معلولین استفاده کرد.
  کارگرنیا با بیان اینکه خدمات باید عادلانه توزیع شود گفت: در مناسب سازی معابر، ایجاد خطوط مربوط به تردد نابینایان و کم بینایان اقدامات خوبی توسط شهرداری رشت در معابر اصلی و مرکزی شهر انجام شده است ، اما در سطح محلات نیازمند بازنگری هایی هستیم و از بابت کمبودهایی که در این حوزه وجود دارد از جامعه معلولین عزیز عذرخواهی می کنیم.
وی با اشاره به ساماندهی معتادین متجاهر در رشت تصریح کرد: وجود این افراد در برخی از محلات بسیار خطرناک تر و مضرتر از حضور بیماران دارای مشکلات اعصاب و روان است و در زمان فعالیت شهردار پیشین رشت لایحه ای مبنی بر خرید برخی از تجهیزات برای ساختمانی که به منظور نگهداری معتادین متجاهر در نظر گرفته شده بود به شورا ارسال شد و به زودی این اعتبار اختصاص داده می شود.
  رئیس شورای اسلامی شهر رشت به گرمخانه شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: این گرمخانه اخیرا به بخش خصوص واگذار شده است اما نیازمند همراهی بهزیستی و حوزه مدیریت شهری است .
  کارگرنیا با بیان اینکه این گرمخانه شهرداری رشت بسیار دارای ظرفیت محدود است افزود: متاسفانه همچنان شاهد حضور تعدادی از افراد بی سرپناه در برخی از خیابان های رشت هستیم که این موضوع بسیار ناراحت کننده است و باید چاره اندیشی شود.
وی به حضور کودکان کار در برخی از خیابان های رشت اشاره کرد و گفت: در بخش کودکان کار نیز دغدغه های فراوانی وجود دارد و در سطح رشت شاهد افزایش حضور کودکان کار هستیم که بعضا بومی نیستند و از مجموعه بهزیستی گیلان تقاضا دارم به این موضوع ورود کنند.
   نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه نسبت به تمامی جامعه معلولین و بهزیستی رشت و گیلان ارادت قلبی دارم، اظهار کرد: امیدوارم خداوند متعال پاداش زحمات مجموعه بزرگ بهزیستی را در ازای خدمات رسانی به این افراد گرانقدر بدهد.
 مجید عزیزی با بیان اینکه مشکلاتی که از زبان این جامعه می شنویم باعث شرمندگی است، افزود: امیدواریم به سمت و سویی برویم که نگاه آرمانی نسبت به یک مدیریت شهری پیشرفته در این شهر تحقق پیدا کند و با توجه به اینکه در برخی از کشورهای اروپایی در حوزه مناسب سازی محیط شهری برای جامعه معلولین اقدامات خوبی انجام شده است، ما نیز باید در این زمینه برای ارتقاء سطح رفاه جامعه معلولین الگوبرداری کنیم.
وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام پیرامون توجه و تکریم معلولین تاکیدات فراوانی انجام شده است، گفت: با تعاملی که در شورای ششم وجود دارد، امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات جامعه معلولین را در حوزه مدیریت شهری برطرف کنیم.
رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کم کاری ها در حوزه مناسب سازی محیط شهری برای جامعه معلولین باید برطرف شود اظهار کرد: جامعه بهزیستی همه روزه با مباحث جدیدتری مواجه است و ما باید به سهم خودمان در کاهش حجم مشکلات نقش ایفا کنیم.
  هادی رمضانی با بیان اینکه بهزیستی گیلان در حوزه ناهنجاری های اجتماعی نیز با موضوعات مختلف مواجه است افزود: ان شاا با همراهی تمامی دستگاه ها و حمایت از بهزیستی رشت و گیلان بتوانیم آسیب ها را به حداقل برسانیم و به سمت جامعه ای ایده آل حرکت کنیم.
  رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این دیدار با تبریک به جامعه بزرگ گیلان به مناسبت هفته معلولین اظهار کرد: اشتراکات فراوانی ما بین افرادی که به دلایلی دارای معلولیت هایی هستند وجود دارد و همواره شاهد تلاش های بهزیستی گیلان در راستای کاهش کمبودها برای این بخش از جامعه هستیم.
 نادر حسینی با بیان اینکه یک سوم از جمعیت گیلان در داخل رشت حضور دارند افزود: یقینا این موضوع به وظایف ما می افزاید.
وی به تشکیل کارگروهی مشترک پیرامون رسیدگی به مشکلات جامعه معلولین اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می کنم کارگروه مشترکی تشکیل شود تا بتوانم بهتر وظایفی را که قانون گذار برای مناسب سازی زندگی افراد دارای معلولیت در نظر گرفته است انجام دهیم .
  حسینی با اشاره به تاخیر در پرداخت اعتباری مربوط به بهزیستی در قالب ماده ۱۶ شهرداری رشت بیان کرد: گویا این پرداختی ها هنوز انجام نشده است و باید مکاتبات و تاکیداتی به شهرداری رشت در این باره انجام شود.
مدیر کل بهزیستی گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از دعوت شورا به مناسبت هفته معلولین اظهار کرد: خدا را شاکریم که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمتگزارانی انتخابی و انتصابی صادقانه در جایگاه های مختلف مشغول فعالیت هستند که درد جامعه را می شناسند و برای رفع این مشکلات تلاش می کنند.
حسین نحوی نژاد با بیان اینکه ان شاا شرایط بهتری برای زندگی افراد دارای معلولیت ایجاد شود افزود: حدود ۱۰ درصد از افراد در دنیا دچار معلولیت هستند .
وی به خانواده بزرگ تحت پوشش بهزیستی گیلان اشاره کرد و گفت : ۶۵ هزار خانواده تحت پوشش خدمات بهزیستی در گیلان هستند.
 در انتهای این دیدار صمیمی با اهدای لوح یادبود از نخبگان دارای معلولیت حاضر در جلسه تجلیل به عمل آمد .