استاندار گیلان به حضور مدرسانی از کشور چین در مسابقات وزنه برداری جام نامجو اشاره کرد و اطمینان داد که اقدامات تشخیصی لازم صورت گرفته و هیچ مشکلی مبنی بر وجود علائم بیماری نیست.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع  در پنجمین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان ، بر ضرورت ایجاد و حفظ آمادگی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید و تصریح کرد: ضروری است مراقبت و پیشگیری های لازم درجهت مقابله با ورود احتمالی این ویروس به کشور مورد توجه باشد.

وی ایجاد آمادگی ، هماهنگی و همکاری همه جانبه اعضای شورای پدافند غیرعامل استان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی در پیگیری این مهم را مورد تاکید قرار داد و افزود: رصد مستمر نقاط مختلف استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه های متولی با جدیت انجام شود.

 زارع انتشار اخبار نادرست در این خصوص را موجب تشویش افکار عمومی و نگرانی آنان دانست و بر لزوم پرهیز از نشر خبرهای غیرواقعی و نیز اهتمام دستگاه های متولی بر نظارت در این بخش تاکید کرد.

استاندار گیلان افزود: به منظور آگاهی بخشی عمومی ، پیام ها ، توصیه های بهداشتی و مراقبتی و اطلاع رسانی دقیق از سوی صدا و سیما و رسانه ها منعکس شود.

 زارع به فرمانداران نیز تاکید کرد که با برگزاری شورای سلامت و پدافند غیرعامل نسبت به بررسی راهکارهای پیشگیرانه و شناسایی عوامل احتمالی شیوع ویروس کرونا اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مرزی بودن شهرستان آستارا و لزوم اعمال اقدامات کنترلی بیان داشت: استقرار تیم پزشکی برای بررسی و کنترل ویروس کرونا در مبادی ورودی مرزی استان صورت گیرد.

زارع همچنین خواستار کنترل ، پایش و اعمال مراقبت لازم از سوی نهادهایی همچون دامپزشکی، صمت و اتاق اصناف بر شبکه توزیع گوشت و کشتارگاه ها شد.

وی به حضور مدرسانی از کشور چین در مسابقات وزنه برداری جام نامجو اشاره کرد و اطمینان داد که اقدامات تشخیصی لازم صورت گرفته و هیچ مشکلی مبنی بر وجود علائم بیماری نیست.