فرماندار لایهجان گفت: باید با گام هایی استوار در جهت آگاه سازی، توسعه و ارتقاء توانمندی های بانوان در زمینه های علمی، بهداشتی، دینی و مهارتهای زندگی قدم برداشته و استعداد های بانوان را در زمینه های گوناگون شکوفا کنیم.

به گزارش ندای گیلان،یونس محمودی فرماندار لاهیجان صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه کمیسیون امور بانوان شهرستان  اظهار داشت: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور نقش انکار ناپذیری در فرهنگ سازی و پیشبرد اهداف جامعه دارند.

وی افزود: یکی از شاخص های اساسی توسعه پایدار، مشارکت زنان در فرآیند تصمیم‌گیری های ملی است و با درک اهمیت این مشارکت، جامعه باید تلاش کند که موانع مشارکت زنان را مرتفع ساخته تا زمینه‌های دستیابی به رشد و شکوفایی آنان در همه عرصه‌ها فراهم گردد.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه زنان نقش مهمی در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارند، افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از همه ظرفیت ها به خصوص قشر بانوان به نحو مطلوب استفاده کرد .

وی ادامه داد: قطعا مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی نه تنها باعث شناخت ظرفیت ها و توانایی های آنان می شود، بلکه در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه هم نقش کلیدی دارند.

محمودی خاطرنشان کرد: مادر در دین اسلام جایگاه والایی دارد که در خانواده به عنوان نهادی مقدس نقش مهمی در تربیت و تعلیم فرزندان بر عهده دارد و نصف جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و اگر ما برای رسیدن به اهداف خود از آن‌ها استفاده نکنیم، موفق نخواهیم بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بر لزوم به کارگیری بانوان در پست های مدیریتی تأکید کرد و افزود: مسئله حضور و مشارکت بانوان یک امر اجتناب ناپذیر است.

محمودی اظهار کرد: باید نقشه راه حضور و مشارکت بانوان اعم از سیاسی، اجتماعی واقتصادی طراحی شود.

وی بر نقش زنان در حفظ،امنیت و آرامش جامعه و شهرتاکید کرد و گفت: بایستی از تعقل ، تفکر، تامل و عاطفه بانوان برای آرامش و امنیت اجتماعی ، فردی و خانوادگی استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به نقش مهمی که زنان در چرخه ی اقتصاد خانواده و جامعه دارند بایستی مشاغل خاص برای آنها بوجود آوریم.

محمودی تاکید کرد: باید با گام هایی استوار در جهت آگاه سازی، توسعه و ارتقاء توانمندی های بانوان در زمینه های علمی، بهداشتی، دینی و مهارتهای زندگی قدم برداشته و استعداد های بانوان را در زمینه های گوناگون شکوفا کنیم.