مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برگزاری گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در گیلان را فرصتی برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان دانست.

ندای گیلان:رضا علیزاده با ابراز خرسندی از انتخاب گیلان به عنوان میزبان برگزاری دهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور، توسعه گردشگری را مرهون تلاش فعالان این صنعت خواند و گفت: گردشگری صنعتی فرابخشی بوده که بالندگی آن با توانمندی نیروهای فعال در این بخش آمیخته است.

وی با بیان اینکه تربیت نیروهای متعهد و کارآزموده از دغدغه های میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان است به برگزاری کارگاههای آموزشی تحت نظر اساتید برجسته راهنمایان گردشگری در گیلان اشاره کرد و گفت: فعالیت چهارصد راهنمای گردشگری در گیلان نشانی از این ادعاست.

رضا علیزاده راهنمایان گردشگری را بعنوان یکی از حلقه های زنجیره خدمات گردشگری توصیف و بیان کرد:برگزاری گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در گیلان فرصتی برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان است.

علیزاده تخصصی شدن گردشگری را یک ضرورت خواند که بالندگی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار را به دنبال دارد.

به گزارش ایسنا،گردهمایی راهنمایان گردشگری سوم اسفند مصادف با روز جهانی راهنمایان گردشگری در زیباکنار گیلان برگزار می شود و هفتصد راهنمای گردشگری ایران مهمانان این مراسم خواهند بود.