نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه با عادی شدن ترددها و حضور مسافران در گیلان، احتمال شیوع موج دوم کرونا در استان به وجود می‌آید،گفت:نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان آمار ابتلا خانوادگی به ویروس کرونا در استان و گزارش‌هایی که در این مورد می‌رسد را بسیار نگران‌کننده و جدی دانست.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگویی، با بیان اینکه با عادی شدن ترددها و حضور مسافران در گیلان، احتمال شیوع موج دوم کرونا در استان به وجود می‌آید اظهار داشت: بنده بارها در این مورد هشدار دادم و هم‌اکنون نیز می‌گویم که اگر شرایط برای مردم عادی شود گیلان مجدداً با بحران شیوع گسترده کرونا روبه‌رو می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان آمار ابتلا خانوادگی به ویروس کرونا در استان و گزارش‌هایی که در این مورد می‌رسد را بسیار نگران‌کننده و جدی دانست و عنوان کرد: انجام دید و بازدیدهای دست‌جمعی، شرکت در محافل و دیدارهای خانوادگی موجب شده ویروس کرونا در بین خانواده‌ها شیوع پیدا کند.

قربانی عادی شدن شرایط قرنطینه برای مردم و هجوم آنان برای انجام سفرها به ویژه در ایام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را موضوعی که وی بارها درباره آن هشدار داده بود اعلام کرد و بیان داشت: کادر درمانی در ماه‌های اخیر فشار مضاعفی را تحمل کرده و حجم ورودی مبتلایان به بیمارستان‌ها خستگی آنان را دو چندان می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توجه بیشتر و جدی مردم به بحث حفاظت شخصی و رعایت اصول بهداشتی را در این برهه حساس زمانی لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: به علت افزایش ترددها زنگ خطر شیوع موج دوم کرونا در استان گیلان به صدا درآمده است بنابراین برای جلوگیری از وقوع آن همه باید وارد میدان شوند.

به گزارش تسنیم کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت و درمان دیروز آخرین آمارها از شیوع ویروس کرونا در کشور را مطرح کرد و با بیان اینکه طبق یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، هزار و ۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند تعداد کل بیماران مبتلا شده به این بیماری را ۸۹ هزار و ۳۲۸ نفر اعلام کرد.

وی از بهبود یافتن ۶۸ هزار و ۱۹۳ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری و ترخیص آنان خبر داد؛ علاوه بر این‌ها بر اساس آمارهای وزارت بهداشت در طول ساعات گذشته ۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند به طوری‌که شمار جان‌باختگان این بیماری در کشور تا دیروز مجموعاً به ۵ هزار و ۶۵۰ نفر رسید.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ۳ هزار و ۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۴۱۹ هزار و ۷۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ نیز در سراسر کشور انجام شده است.

/تسنیم