اورژانس 115 گیلان، امروز همزمان با کل کشور در مصلی شهر رشت حضور یافت و به نمازگزاران خدمات فوریتهای پزشکی ارائه کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اورژانس 115در این مراسم با استقرار 50 نفر از پرسنل خود(اعم از پزشک، پرستار و تکنسین فوریتهای پزشکی) و نیز 1 دستگاه اتوبوس آمبولانس،2 دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه موتورلانس، از ساعت 11 صبح تا پایان مراسم نماز جمعه حضور فعال داشت.
اورژانس 115 گیلان در میز خدمت تست رایگان قند خون، فشار خون را به بیش از 200 نمازگزار ارائه داد.
رییس مرکز اورژانس 115 گیلان از سخنرانان پیش از خطبه نماز جمعه امروز شهر رشت بود و در خصوص روز فوریتهای پزشکی و عملکرد اورژانس سخن گفت.
دکتر پیمان اسدی ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی گفت: مرکز اورژانس 115 گیلان در آذر ماه 1355 با 4 پایگاه فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون در سال 1398 مجهز به 62 پایگاه ثابت شهری و جاده ای است.
وی با اشاره به راه اندازی اورژانس هوایی در چند روز گذشته افزود:مرکز اورژانس 115 گیلان هم اکنون 120 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه موتورلانس، 1 دستگاه اتوبوس آمبولانس دارد و اورژانس هوایی این استان نیز دوشنبه گذشته با همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان و سازمان اورژانس کشور رسما راه اندازی شد.
رییس مرکز اورژانس گیلان در ادامه افزود: وجود اورژانس هوایی در استان گیلان به افزایش خدمت رسانی به مردم شریف این استان خصوصا در مناطق صعب العبور و دوردست کمک خواهد کرد.
دکتر پیمان اسدی در خصوص واحد ارتباطات و واحد پایش مراقبت های بیمارستانی(MCMC) گفت: این دو واحد در مرکز استان(شهر رشت) قرار دارد.
تمامی تماس های اورژانسی که با شماره 115 حاصل می شود به واحد ارتباطات مرکز اتصال می یابد و در سریع ترین زمان ممکن همکاران فوریتهای پزشکی به بالین مددجویان اعزام می شوند.
مرکز پایش مراقبتهای بیمارستانی(mcmc) نیز مسئولیت کنترل اعزام بین بیمارستان های استان،تخت های CCU، ICU و تخت های اورژانس بیمارستان ها را بر عهده داشته و با دریافت اطلاعات صحیح در این حوزه به افزایش کارامدی خدمات ارائه شده در حوزه درمان می پردازد.
دکتر اسدی با اشاره به رشد 4/2 درصدی ماموریتهای سال 97 گفت:این مرکز در سال گذشته بالغ بر 87 هزار ماموریت در کل استان انجام داده است و از ابتدای سال تا کنون نیز موفق انجام بیش از 50هزار ماموریت شده است که خود گویای زحمات این قشر خدوم می باشد.
همجنین در خصوص امار ماموریتهای انجام یافته در نوروز 98 نیز افزود:در نوروز 98 اورژانس گیلان دارای رشد 74 درصدی بوده است که این مهم به علت افزایش خدمات در پایگاه ها و افزایش تعداد کمپ های سلامت نوروزی به 30 کمپ در طول اجرای طرح سلامت نوروزی می باشد.
وی افزایش نیروی انسانی را از ملزومات دانست و گفت:اساسی ترین مشکل در حوزه فوریتهای پزشکی بحث نیروی انسانی بوده و با توکل بر خداوند متعال با اخذ مجوز های لازم و با افزایش نیروی انسانی در سال 1400، 20 پایگاه دیگر نیز به اورژانس115 گیلان افزوده خواهد شد.

دکتر پیمان اسدی در خاتمه از تلاش های بی‌دریغ پرسنل فوریتهای پزشکی در کل استان که به دور از خانواده 24 ساعته و با تمام توان به ارائه خدمات فوریتهای پزشکی می پردازند تقدیر کرد.