نماینده صومعه سرا با اشاره به حضور بیش از ۳۸ اکیپ سرمایه گذاری طی یکسال گذشته در این شهرستان، گفت: با پیگیری و تعامل حال حاضر موانع در جهت سرمایه گذاری در استان گیلان رفع شده است.

به گزارش ندای گیلان،سید کاظم دلخوش در نشست بررسی مسائل و مشکلات پروژه های عمرانی و گردشگری که عصر چهارشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان صومعه سرا در حوزه های مختلف اعم صنعتی، گردشگری، کشاورزی دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار مطلوبی است.

وی با تأکید بر بهره برداری از این ظرفیت ها در راستای ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی، افزود: درصورت وجود حمایت و همکاری در سطح استانی و شهرستان ایجاد دو هزار فرصت شغلی در این شهرستان دور از انتظار نبوده و غیرممکن نیست.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور بیش از ۳۸ اکیپ سرمایه گذاری طی یکسال گذشته در این شهرستان، گفت: متاسفانه در سطح استانی موانعی برای حوزه سرمایه گذاری وجود داشت که خوشبختانه با پیگیری و تعامل حال حاضر این مانع نیز درجهت سرمایه گذاری برداشته شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم ایجاد دو هزار فرصت شغلی در شهرستان صومعه سرا عملیاتی شده و در حد یک شعار نباشد، خاطرنشان کرد: عده ای از سرمایه گذاران تمایل خود برای سرمایه گذاری در صومعه سرا را اعلام کرده اند.

دلخوش ایجاد دهکده سلامت در دوعالم کوه منطقه تنیان، احداث سازه های پذیرایی جنگلی در منطقه هفت دغنان با توجه به بافت گردشگری و تاریخی آن، راه اندازی پایگاه امدادی، احداث مسجد بین راهی و همچنین بازارچه سنتی در جوار شهرک صنعتی ضیابر صومعه سرا از جمله طرح های سرمایه گذاری پیش بینی شده در این شهرستان است.

وی در ادامه ضمن درخواست از مسئولان منابع طبیعی استان به منظور همکاری برای اجرای این طرح ها، یادآورشد: با توجه به شرایط ایجاد اشغال در سطح کشور و به ویژه استان گیلان مسئولان باید نگاه ویژه ای به جذب سرمایه گذار داشته باشند.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی به اعلام آمار حدود ۹ درصدی برای نرخ بیکاری در سطح استان گیلان اشاره کرد و افزود: این آمار درست نبوده و فقط در حد حرف است.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای بیکاران باسواد است، تأکید کرد: آنچه که مشخص بوده آمار نرخ بیکاری در سطح استان گیلان ۱۶ تا ۱۷ درصد است که اصلا زیبنده این استان با توجه به پتانسیل های فراوان آن نیست.

به گفته این مسئول خوشبختانه زمینه های سرمایه گذاری در شهرستان صومعه سرا فراهم بوده و تنها نیازمند همکاری و تعامل منابع طبیعی و برخی دیگر از دستگاه ها هستیم.

مهر