امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با اشاره به اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش به آب‌های آزاد اظهار کرد: تمام ناوگروه‌ها به سفرهای دوردست نمی‌روند.

ندای گیلان:امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با اشاره به اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش به آب‌های آزاد اظهار کرد: تمام ناوگروه‌ها به سفرهای دوردست نمی‌روند.

وی ادامه داد: ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌ منظور برقراری امنیت به‌ویژه برای مقابله با دزدی و جلوگیری از آسیب وارد شدن به کشتی‌های تجاری و نفتکش در مدار 10 درجه حضور دارند.

سیاری با بیان اینکه ناوگروه‌هایی با نام صلح و دوستی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول سال تشکیل می‌شود، تصریح کرد: ناوگروه‌های مذکور پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشوری صلح‌طلب به تمام کشورهای منطقه می‌رسانند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کشوری صلح‌طلب هستیم و اهل تعدی و تجاوز به دیگر کشورها نیستیم‌ اشاره کرد و افزود: اسفندماه سال گذشته ناوگروه سی‌وسوم به بندرهای کلمبو در سریلانکا، جاکارتا در اندونزی و کوچین در هندوستان سفر کرد و حامل پیام صلح و دوستی ملت ایران برای تحکیم روابط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دیگر بود.

وی، اعزام ناوگروه‌ها به دریای مدیترانه و سواحل شرقی آفریقا را در راستای توسعه دیپلماسی دریایی در سال‌های گذشته خواند و بیان کرد: امسال ناوگروه‌هایی به‌ منظور ارسال پیام صلح و دوستی ملت ایران به دیگر کشورها بنا به‌مورد تصمیم‌گیری می‌شود و حرکت می‌کند.

سیاری با بیان اینکه مقام معظم رهبری توصیه فرمودند؛ نیروی دریایی می‌تواند مانند وزارت امور خارجه در توسعه دیپلماسی کشور اثرگذار باشد، گفت: حرکت ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای ارسال پیام صلح و دوستی انجام می‌شود.