سخنگوی قوه قضائیه گفت:حسین هدایتی به تحمل ٢٠ سال حبس، محرومیت دائم از به کارگیری در خدمات دولتی، رد مال معادل 488 میلیارد تومان به نفع بانک سرمایه و تحمل 74 ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم شده است

غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در سومین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در دور جدید، افزود: پرونده این فرد در دادگاه ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی رسیدگی شد.
وی ادامه داد: سید مهدی موسوی نژاد به جرم مشارکت، ١۵ سال حبس، محرومیت دائم از مشاغل دولتی، استرداد ٩٣ میلیارد تومان در حق بانک سرمایه و ٧۴ ضربه شلاق است همچنین علی اکبر یقینی به جرم معاونت در جرم به ١٠ سال حبس، محرومیت دائم از مشاغل دولتی محکوم شده است.
اسماعیلی اضافه کرد: مجتبی میان پیشه به جرم معاونت در جرم به پنج سال حبس محکوم شده است همچنین محمد محسن آهویی به جرم اخلال در نظام ارزی به ١٠ سال حبس و ضبط ارزهای مکشوفه و رد ۵٠٠ میلیارد تومان محکوم شده است همچنین فرد دیگری به جرم اختلاس به چهار سال حبس، اتصال دائم از مشاغل دولتی، استرداد مال در حق صندوق دولت محکوم شده است.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: جهانگیر حجتی به جرم اخلال در نظام ارزی به سه سال حبس، پرداخت جزای نقدی ١١ میلیارد و ٨٨ میلیون و ٧٠٠ هزار ریال در حق ٣٣ شاکی محکوم شده است.
وی ادامه داد: سید حمیدرضا رضوی به جرم اخلال در نظام ارزی به سه سال حبس، ضبط ارزهای مکشوفه محکوم شده است.
اسماعیلی افزود: سیدرضا میری به سه سال حبس، نوید محمدی به سه سال حبس و هادی ولی اللهیاری به سه سال حبس محکوم شده اند.
وی با اشاره به برنامه های تحولی رییس قوه قضاییه گفت: از محورهای اصلی سند تحول و برنامه‌های تحولی قوه‌قضاییه اهتمام بیش از پیش به مقوله پیشگیری از وقوع جرم دعاوی و اختلافات است.
اسماعیلی ادامه داد: هر دستگاهی وظیفه پیشگیری دارد و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از وظایف قوه قضاییه را پیشگیری از وقوع جرم اعلام کرده است اما این به معنای انحصار پیشگیری در قوه قضاییه نیست.
سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: قانون پیشگیری از جرم به مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است و نهادها و دستگاه‌های مختلف کشور را در حوزه پیشگیری از وقوع جرم مسئول شناخته و برای آنها وظایفی را تعیین کرده است.ایرنا