با وجود فرمانداران جدید درشهرستان های فومن و رضوانشهر تنش ها درون شهرستانی نسبت به گذشته به حداقل رسیده و با پیگیری ها و هماهنگی های بین دستگاه‌ها تلاش برای اداره شهرستان و رفع مشکلات و پیگیری امورات و مطالبات مردم از مجموعه های استانی و کشوری با هماهنگی درون شهرستانی در حال انجام است.
به گزارش ندای گیلان از رشت، یکی از محورهای اصلی توسعه در هر کشور و یا مجموعه ای مدیریت اصولی همراه با آرامش و دوری از حاشیه است. هماهنگی بین ارکان و دستگاه‌ها در شهرستان‌ها به جهت مدیریت صحیح و دوری از تنش که منجر به توسعه آن شهرستان می گردد و تعامل و هدایت همه جریانات سیاسی تا محلی و منطقه‌ای یکی از وظایف خطیر فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان است که باید با تعامل مسئولان سایر قوا در شهرستان و هم چنین ایجاد وفاق بین گروه های سیاسی و نماینده مجلس شوراهای اسلامی و شورای تامین و ائمه جمعه و جماعات و سایر دستگاههای دولتی بتوانند از ایجاد اختلاف و تنش جلوگیری کرده و از تمامی ظرفیت‌های شهرستان جهت توسعه آن حوزه بکار گیرند. 
 این پایگاه خبری بنا دارد در سال جدید به مدیریت‌های صحیح و سو مدیریت ها در سطح استان گیلان بپردازد که یکی از رسالت‌های اصلی خبری و مطالبه مردمی از تحریریه پایگاه خبری ندای گیلان بوده است. 
بدون در نظر گرفتن هیچ ملاحظه‌ و حب و بغض سیاسی به این مهم خواهیم پرداخت تا ضمن ایجاد انگیزه برای مدیران موفق، سوء مدیریت ها نیز اصلاح و یا با نظر مدیران بالادست و بیان این موارد در لیست تغییرات قرار گیرند. 
پاسخگویی مدیران در حکومت اسلامی یک وظیفه شرعی و قانونی است که همه دست اندرکاران دولتی باید به جهت تقویت و تحکیم حکومت و انقلاب اسلامی، خود را مقید به پاسخگویی مردم که ولی نعمتان مسئولان هستند بدانند. 
در همین راستا با توجه به پیگیری های خبرنگاران این پایگاه خبری و رصد شهرستانها و وجود تنشهای جدی در شهرستان های فومن رضوانشهر در گذشته،با وجود فرمانداران جدید این شهرستان ها تنش ها درون شهرستانی نسبت به گذشته به حداقل رسیده و با پیگیری ها و هماهنگی های بین دستگاه‌ها تلاش برای اداره شهرستان و رفع مشکلات و پیگیری امورات و مطالبات مردم از مجموعه های استانی و کشوری با هماهنگی درون شهرستانی در حال انجام است که یکی از مهمترین وظایف یک فرماندار ایجاد وحدت و حفظ آرامش شهرستان به جهت کاهش فشارها به استان و مطالبه گری و حقوق مردم آن منطقه است که امید آن می رود مدیران این دو شهرستان بیش از پیش به تلاش های خود ادامه داده تا مطالبات به حق و ولی نعمتان این نظام برآورده گردد.