اجرای 2 اپرای عاشورا با تک خوانی یک زن برای حضرت اباعبدالله و حرمت شکنی وی در روزهای محرم الحرام همراه بوده است.

ندای گیلان : اجرای «اپرای عاشورا» که یکی از تازه‌ترین آثار ارکستر سمفونیک تهران است با آوازخوانی شبیه تک‌خوانی خواننده زن این گروه، به حرمت‌شکنی در روزهای محرم‌الحرام منجر شد.

این شب‌ها بی حرمتی به سید و سالاران شهیدان در تالار وحدت در حالی رخ می‌دهد که معتقدین به دیگر ادیان الهی نیز در این ایام احترام و ویژه‌ای قایلند و بر حرمت این ایام تاکید دارند. مشخص نیست معاون هنری ارشاد بر اساس کدام آموزه دینی و حجت شرعی دست به تخریب باورها و ارزشهای قاطبه جامعه زده است.

علی مرادخانی در حالی به تک خوانی زن در اپرای عاشورا مجوز داده است که به خوبی از احکام شرعی و نظر علما و حساسیت مردم آگاه است. بنظر می‌رسد معاون هنری ارشاد که همواره به حرکت‌های آوانگارد از نوع هنجارشکن و محیرالعقول علاقه دارد این‌بار مرتکب اشتباه بزرگی شده است که قابل بخشش و جبران نیست.

بعد از حاشیه‌سازی‌های متعدد مرادخانی در ماه‌های گذشته که همواره با سکوت و یا حمایت وزیر ارشاد همراه بود، باید دید علی جنتی چه پاسخی برای جریحه‌دار کردن اعتقادات مردم توسط معاون هنری‌اش دارد؟

 آیا در پیگیری سیاست‌های عطاالله مهاجرانی در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز هم تریدی وجود دارد؟

 

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان و مدیریت هنری علی رهبری در تالار وحدت از ۲۴ مهرماه همزمان با شب اول محرم آغاز شده و تا ۳۰ مهرماه به مدت ۶ شب ادامه خواهد داشت. تحقیق و بازآفرینی متن اپرای عاشورا توسط بهروز غریب پور و آهنگسازی آن توسط بهزاد عبدی انجام شده و هر شب از ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود./دانا