رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت، احداث پارکینگ برای مرکز شهر را ضروری خواند و افزود: مکان یابی و امکان سنجی برای احداث پارکنیک در دو نقطه پرتردد شهر یعنی چهارراه میکاییل و محور احسان بخش صورت گرفته است.

به گزارش ندای گیلان،اسماعیل حاجی پور از تلاش برای نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی خبر داد و افزود: در یک سال گذشته با خرید ۱۵ دستگاه اتوبوس و تعمیر ۱۹ دستگاه دیگر ، اکنون ۶۲ دستگاه اتوبوس خط واحد برای حمل و نقل درونشهری در رشت فعال است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا همچنین گفت: انعقاد قرارداد اجرای فیبر نوری به طول ۱۰۰ کیلومتر انجام شده است و شرکت طرف قرارداد ملزم شده ۱۱۰ دستگاه دوربین ترافیکی به مرکز کنترل ترافیک رشت اضافه نماید.
وی از پیگیری برای بازگشایی خیابان اقتصاد خبر داد و افزود: با بازگشایی این معبر در مرکز شهر ( پشت اداره زندان های سابق) تردد از سمت خیابان شریعتی به خیابان سعدی تسهیل می گردد.
حاجی پور همچنین احداث مرکز کنترل ترافیک در راهور را یکی از دست آوردهای این کمیسیون در شورای پنجم خواند و اضافه کرد: ۶ میلیارد ریال برای مرکز مونیتورینگ در راهور هزینه شده است و همزمان ۱۳ دوربین ترافیکی نیز اضافه شده است.
رئیس کمیسیون ترافیک شورا پیرامون اصلاح هندسی برخی معابر هم توضیحاتی ارایه داد و تصریح کرد: این اصلاحات به منظور دریافت کد گذر واژه از سوی راهور صورت گرفته است که با اخذ کد گذر واژه و عقد قرارداد با تعاون ناجا، برای متخلفین، بلافاصله پیامک جریمه تخلف رانندگی برای صاحب خودرو صادر می شود.
وی یادآور شد: طبق آمار پلیس راهنمایی و رانندگی تخلفات رانندگی از زمانیکه دوربین های ترافیکی در شهر رشت نصب شده است، ۵۰ درصد تخلفات رانندگی کاهش داشته است. ضمن اینکه برای صدور کارت خدمت شهروندی فراخوان پیمانکار صورت گرفته و به زودی پاکت های مناقصه آن بازگشایی می شود.
حاجی پور از فراخوان سرمایه گذار برای مدیریت هوشمند معابر برای ۳۰ خیابان رشت خبر داد و اظهار کرد: در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در راستای احداث تراموا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای مطالعات قطار شهری صورت گرفته است و برای دریافت اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای مرحله بعدی در تلاش هستیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا، احداث پارکینگ برای مرکز شهر را ضروری خواند و افزود: مکان یابی و امکان سنجی برای احداث پارکنیک در دو نقطه پرتردد شهر یعنی چهارراه میکاییل و محور احسان بخش صورت گرفته و تلاش داریم برای تملک و احداث این پارکینگها اقدام نماییم.
وی همچنین از حذف برخی میادین موجود در شهر رشت خبر داد و تصریح کرد: در یک بازه زمانی ۱۴ روزه وضعیت همه میادین شهر رشت بررسی شده و به شورا گزارش می شود و اعلام خواهیم کرد کدام میادین باید بطور کامل حذف گردد. برداشتن این میادین به کاهش ترافیک و تسهیل در تردد خودروها کمک می کند.
عضو شورا همچنین یادآور شد: در دیگر شهرها، احداث میدان منسوخ شده است و بررسی ضرورت ماندن این میادین در رشت در دستور کار کمیسیون است.
حاجی پور همچنین از احداث ایستگاه های اتوبوس های درونشهری به کمک بخش خصوصی خبر داد و پیرامون ضرورت احداث پایانه برای شمال شهر گفت: رشت پایانه شمال ندارد. قطعه زمینی در جنب هلال احمر شناسایی شده و تلاش داریم به کمک مدیریت شهری پایانه شمال را در محدوده هلال احمر احداث نماییم.
اسماعیل حاجی پور همچنین گفت: اصلاح دوربرگردانها، اصلاح خط کشی معابر، اجرای VMS ، هوشمندسازی چراغ راهنمایی بویژه در محور نامجو به پورسینا و میکاییل، بلوار دیلمان، گلباغ نماز و چهارراه حشمت در دستور کار این کمیسیون است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا، از تلاش برای راه اندازی آی تاکسی خبر داد و تاکید کرد: سازمان تاکسیرانی به کمک بخش خصوصی، آی تاکسی را به زودی راه اندازی می کند. آی تاکسی در راستای کمک به تاکسی داران زحمت کش است که با راه افتادن اسنپ و تپ سی، نگران وضعیت درآمدی خود هستند. پروانه ای تاکسی برای تاکسیداران صادر می شود و زیر نظر سازمان تاکسیرانی فعالیت می کنند و علاوه بر ایمنی برای مسافران، به معیشت رانندگان نیز کمک خواهد کرد.
حاجی پور بر رسیدگی بر معیشت رانندگان تاکسی تاکید کرد و افزود: اقدام دیگر در این راستا، راه اندازی تبلیغات داخل تاکسی هاست و مقرر شده، هزینه تبلیغات از سوی رانندگان تاکسی دریافت شود. بدین شکل به رانندگان نیز کمک می گردد.
وی از تجهیز پلیس راهنمایی و رانندگی به دوچرخه خبر داد و یادآور شد: پلیس ۲۰ دستگاه دوچرخه خریداری کرده است و اگر شهرداری نیز با خرید ۲۰ دستگاه دوچرخه دیگر به پلیس کمک کند، رشت بعد از تهران دومین شهری است که پلیس با دوچرخه خواهد داشت. این شیوه جدید به منظور تسهیل در تردد در مکان هایی است که امکان ورود خودرو نیست. ضمن اینکه به کاهش آلودگی هوا نیز کمک می کند.