با توجه به اینکه تعدادی از مشمولان سهام عدالت در دولت نهم و دهم تا ۱۲۰ هزار تومان سود سهام عدالت دریافت کرده‌اند، امسال بابت سال مالی ۱۳۹۵ تقریبا ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

به گزارش ندای گیلان،زمستان سال گذشته بود که از سامانه سهام عدالت رونمایی شد. در این سامانه مشخص شد که شرکت‌های سرمایه‌پذیر به ازای هر سهامدار عدالت در طی ۱۰ سال گذشته ۵۳۲ هزار تومان سود به حساب سازمان خصوصی سازی واریز کرده‌اند و این سازمان اعلام کرد که این مبالغ را به حساب دولت ریخته است.

در دولت‌های نهم و دهم بعضی از مشمولان سهام عدالت در یک مرحله، بعضی‌ها در دو مرحله و بعضی دیگر در سه مرحله سود سهام عدالت را دریافت کردند که رقم آن ۴۰، ۸۰ و ۱۲۰ هزار تومان بوده است. البته بعضی از مشمولان سودی دریافت نکردند؛ در نتیجه صورت حساب سهام عدالت این افراد نشان می‌داد که دارایی آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان است و افرادی که سود دریافت کرده بودند به اندازه مبلغی که به حسابشان واریز شده بود از مبلغ ۵۳۲ هزار تومان کسر می‌شد.

در اسفند ماه سال گذشته اعلام شد که مشمولان سهام عدالت می‌توانند تا سقف یک میلیون تومان سهام عدالت خود را افزایش دهند. بعدها تخمین زده شد افرادی که یک میلیون تومان سهام عدالت دارند و ما به التفاوت صورت حساب خود و یک میلیون تومان را تا قبل از شروع سال ۱۳۹۶ واریز کرده‌اند حدودا ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان سود سال مالی ۱۳۹۵ را دریافت خواهند کرد و افراد دیگر به تناسب مقدار سهام عدالتشان و این مبلغ سود تخمینی، سود سال ۱۳۹۵ را دریافت خواهند کرد؛ در نتیجه اگر شخصی در گذشته سه مرحله سود ( ۱۲۰ هزار تومان سود ) دریافت کرده و تا پایان سال ۱۳۹۵ نیز اقدام به افزایش حساب سهام عدالت خود نکرده باشد و جزو دو دهک پایینی درآمدی جامعه نیز نباشد، دارایی‌اش ۴۱۲ هزار تومان است و می‌تواند بین ۵۰ تا ۶۲ هزار تومان سود دریافت کند؛ در نتیجه حداقل سودی که یک مشمول سهام عدالت بابت سال مالی ۱۳۹۵ می‌تواند دریافت کند ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان ( تقریبا ۵۰ هزار تومان) خواهد بود.

 

ایسنا