برداشت كنندگان شن و ماسه كوچصفهان با وجود همه افشاگري ها و آگاه بودن مسئولان اجرايي و قضايي استان گيلان و كشور هم چنان به تخريب خود در رودخانه ي سپيدرود و در قسمت راست ساحلي اين رودخانه در يكي از روستاهاي توابع شهرستان آستانه اشرفيه ادامه ميدهند.

ندای گیلان:برداشت كنندگان شن و ماسه كوچصفهان با وجود همه افشاگري ها و آگاه بودن مسئولان اجرايي و قضايي استان گيلان و كشور هم چنان به تخريب خود در رودخانه ي سپيدرود و در قسمت راست ساحلي اين رودخانه در يكي از روستاهاي توابع شهرستان آستانه اشرفيه ادامه ميدهند.

براساس مشاهدات روز گذشته مشخص شد كه كارگاه جهدرود يكي از برداشت كنندگان ده ها هكتاري شن و ماسه و يكي از مخربان محيط زيست با لوله گذاري بر رودخانه سپيدرود علاوه بر تغيير جريان مسيرآب اقدام به تجاوزي دوباره به رودخانه سپيدرود كرده اند.

كارگاه جهدرود كه طي 8 سال گذشته توانسته اند ده ها هكتار از اراضي ملي بستر رودخانه و چمنزار ها و چراگاه هاي دام روستاهاي سده، كدوسرا، كتيك لاهيجان و رودباركي “حدود 223 هكتار” را تخريب كند با نابودي اين منطقه و تخريب محيط زيست روستاي كتيك لاهيجان از توابع بخش كوچصفهان برروي رودخانه بزرگ سپيدرود لوله گذاري كرده است. هدف ازاين لوله گذاري  عبور از اين رودخانه و تداوم تخريب منابع طبيعي و ملي و تخريب ميحط زيست و برداشت شن و ماسه غير مجاز در حجم بالاست. مسئولان محيط زيست،‌ استانداري،‌ فرمانداري رشت،‌ مقام هاي قضايی و همه درجريان اين موضوع هستند و لذا شايسته است تا بيش از اين دير نشده و حجم تخريب بيشترنشده كار كنند.

مديركل دادگستري استان گيلان هفته گذشته در خصوص اقدام عليه متجاوز با منابع طبيعي و زمين خواري و تخريب اراضي گفته بود، مقابله با زمين خواري در گيلان برجسته شود و كار اين افراد در تخريب منابع به مصاديق واقعی همان زمين خواري است.

گیلان 24