عضو شورای شهر رشت گفت:کجا بودند نخبگان تا بگویند که جناب آقای رئیسی مسئله اول استان مسئله اول شهر رشت که فقط یک مرکز سیاسی نیست بلکه این شهر یک گیلانشهر است، شهری که در آن۷۰۰ هزار نفر  زندگی می کنند و جمعیت شناور آن  در روز بیش از یک میلیون نفر است، محیط زیست منابع آبی است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سیدحسین رضویان در بیست و چهارمین جلسه شورا  با اشاره به  سفر ریاست جمهوری به گیلان گفت:ماحصل سفر ریاست محترم جمهور به گیلان تصویب کمی بیش از ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای گیلان بوده و اجازه بدهید تا با همدیگر عناوین این اعتبار تصویب شده را مرور کنیم؛ صد میلیارد تومان بهداشت و درمان ۲۱۷۶ میلیارد توسعه و تکمیل پروژه های راه در گیلان ۱۸۰ میلیارد برای تکمیل ورزشگاه تختی انزلی و پوریای ولی تالش ، ۱۶۰۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، دو هزار میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن گیلان و ۵۰۰ میلیارد تومن توسعه فعالیت زنان، جناب آقای رئیس‌جمهور آن‌چیزی که از سفر شما پس از اینکه از گیلان تشریف بردید در رسانه‌ها بسیار برجسته شد این بود که شما دستور دادید که سواحل دولتی را آزادسازی کنند به من بفرمایید چه کسی این را تصمیم سازی کرد و چه کسی این موضوع را تعرفه  کرد که مسئله اول گیلان آزاد سازی سواحل دولتی است؟ که بسیاری از آنها  نیز در تبصره این نهاد و این سازمان و این ارگان نخواهند به جای رسید.

رضویان افزود:  در میان مسائل گیلان جایگاه دو رودخانه زرجوب و گوهررود، تالاب عینک و لندفیل سراوان کجاست؟ بله پس از سفر این را اعلام کردند  که ۵۵۰ میلیارد تومان برای  موضوع دو رودخانه زرجوب و گوهررود در بازدیدی که صورت گرفت اختصاص پیدا کرده اما به عنوان یک کارشناس  عرض می کنم وقتی عنوان این است برای حل مشکل فاضلاب شهر رشت آیا این پول را می‌شود به صورت اختصاصی برای ۲ رودخانه هزینه کرد؟
 عضو شورا شهر ادامه داد:کجا بودند نخبگان تا بگویند که جناب آقای رئیسی مسئله اول استان مسئله اول شهر رشت که فقط یک مرکز سیاسی نیست بلکه این شهر یک گیلانشهر است، شهری که در آن۷۰۰ هزار نفر  زندگی می کنند و جمعیت شناور آن  در روز بیش از یک میلیون نفر است، محیط زیست منابع آبی است.
رضویان با درخواست از نمایندگان گیلان گفت:نمایندگان محترم استان گیلان، نمایندگان محترم شهر رشت تو را به خدا فریاد کنید تو را به خدا صدای مردم این شهر را به بهارستان برسانید به پاستور برسانید چه گونه بگوییم ماحصل سفر ریاست جمهور در سراسر کشور اینگونه برجسته شد که سواحل آزاد بشود این غصه را به کجا ببرم که می بینم دو رودخانه که اگر هر کجای  دنیا بود از سرمایه اش برای یک شهر ثروت درست میشد اما آمدند و گفتند که یک کارگروه ساماندهی وضعیت دو رودخانه زرجوب و گوهررود تشکیل بشود این را که شورای شهر رشت هم میتوانست تشکیل بدهد و نیازی نبود که عالی ترین مقام اجرایی  مملکت بیاید تا در این شهر مصوب شود. اگر کسی می‌خواهد امروز به رشت کمک کند اگر کسی می‌خواهد به گیلان کمک کند این را فریاد می کنم پول بیاورید تا زباله سوز  سراوان به نتیجه برسد، ۱۳ سازه باید ساخته شود تا زباله سوز سراوان تکمیل بشود این منهای کارخانه زباله سوز است، این منهای مبلغ دلاری است، چه کسی است که در این شهر اعاده کند چه کسی در این شهر است که قانون را به وسط بیاورد و بگوید شهرکهای صنعتی حق ندارند فاضلابشان را به دو رودخانه زرجوب و گوهررود  بریزند،  چه کسی است که فریاد کند بگوید  فاضلاب شهری نباید به این ۲ رودخانه بریزد، فاضلاب بیمارستانی نباید به این ۲ رودخانه بریزد، چه کسی هست؟ فقط جلسه فقط بازدید فقط رفت و آمد، بچه در این شهر جوان شد، جوان در این شهر پیر شد، پیر در این شهر مرد، نسل بعد آمد ۲ رودخانه همان است تالاب همان است سراوان همان است جواب این مردم را چه میخواهیم بدهیم؟
رضویان در انتها گفت:  به عنوان فرزند کوچک این شهر عرض می کنم محیط زیست آبی شهر رشت در خطر است دو رودخانه در خطر است مسئله زباله و پسماند در این استان بسیار مهم است که زندگی مردم را تهدید می کند، خواهش می کنم به واقعیات بپردازید.