ندای گیلان – ایران / ورزشی بعد از مصاحبه امید نمازی مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره برخی از مسائل مرتبط با کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی واکنش تندی به صحبت‌های نمازی در صفحه شخصی خود در فیسبوک انجام داد و حتی روابط عمومی فدراسیون فوتبال کشورمان هم در بیانیه‌ای که منتشر کرد […]

ندای گیلان – ایران / ورزشی

بعد از مصاحبه امید نمازی مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره برخی از مسائل مرتبط با کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی واکنش تندی به صحبت‌های نمازی در صفحه شخصی خود در فیسبوک انجام داد و حتی روابط عمومی فدراسیون فوتبال کشورمان هم در بیانیه‌ای که منتشر کرد از اساس ادعاها و صحبت‌های نمازی را تکذیب کرد و آن را بی پایه و اساس خواهند.

این در حالی است که امید نمازی در خصوص متن منتشر شده از سوی کی‌روش در صفحه شخصی و بیانیه فدراسیون فوتبال کشورمان، جوابیه‌ای را در اختیار ندای گیلان قرار داد.

نمازی در این جوابیه عنوان داشته است:

این بسیار منطقی است که روابط عمومی فدراسیون فوتبال منکر موضوعات مطرح شده از سوی من بشود. بدون شک نوشتن بیانیه از سوی این فدراسیون هم با دستور و نظر کی‌روش انجام شده است. این را نباید فراموش کنید که من ۴ سال در کنار این مربی کار کردم و از تمامی کارهای او به خوبی مطلع هستم. من خیلی از مسائل را به چشم خود دیده‌ام. دروغ گفتن و انکار مسائل واقعی، کار بسیار راحت و آسانی است. صادق بودن در همه شرایط کار سختی است که این کار از پس خیلی‌ها از جمله کارلوس کی‌روش بر نمی‌آید.


مربی اسبق تیم ملی در ادامه جوابیه خود آورده که من نه از کی‌روش و نه از کسی دیگر ترس یا واهمه‌ای ندارم و همیشه حقیقت را بیان خواهم کرد. من حتی از این موضوع خبر دارم که او بحث خیانت را درباره من مطرح کرده است. خیانت را من انجام دادم یا آن کسی که اجازه نداد تا سردار آزمون و علیرضا جهانبخش در دوره قبلی، تیم المپیک را همراهی کنند؟ چرا؟ چون مربی تیم المپیک ایران محمد خاکپور بود و چون این مربی دست‌چین و انتخاب کی‌روش نبود به همین دلیل او با این تیم و کادرفنی‌اش همکاری نکرد. او البته وینگادا که دوست خودش بود را به تیم المپیک آورد که فدراسیون فوتبال بعد از نتایج ضعیف تیم المپیک با وینگادا او را از کار اخراج کرد. واقعیت‌ها را نمی‌توان پنهان کرد.


نمازی خاطرنشان کرد: این را هم باید اضافه کنم که من الان در جایی کار می‌کنم که سرمربی تیم زیر ۱۸ سال و دستیار تیم زیر ۲۰ سال هستم. برای بودن در این تیم‌ها و تائید صلاحیت شما، باید از هزار فیلتر رد شوید تا بتوانید در جایی که الان من کار می‌کنم کار کنید. مطمئنا بدون اینکه شایستگی داشته باشم نمی‌توانستم در این تیم‌ها فعالیت کنم آن‌هم به عنوان یک ایرانی در کشور آمریکا. حالا شما آقای کی‌روش! با تمام سوابقی که در تیم‌های رئال مادرید، منچستر یونایتد و … دارید آیا می‌توانید از این فیلترها عبور کنید تا تیم زیر ۱۶ سال آمریکا را به شما بدهند؟!

 امید نمازی روز گذشته در گفتگویی اعلام کرده بود:

دلیل اینکه از بین گزینه های هدایت تیم امید خارج شدم، مخالفت کارلوس کی روش بود. من آمار دقیقی دارم که کی روش به مسئولان فدراسیون اعلام کرده نمازی با رفتنش از تیم ملی 3ماه قبل از جام جهانی به من خیانت کرده و به هیچ وجه موافق آمدنش نیستم. کی روش حتی تهدید کرده که اگر نمازی بیاید، با تیم امید هیچ همکاری انجام نمی دهد. درست مثل کاری که با تیم امید قبلی انجام داد. من به آقای تاج هم پیغام دادم که جواب نمی دهند. اما اتفاقی که افتاده را در جریانش هستم.


اینکه من 3 ماه مانده به جام جهانی از تیم ملی رفتم، از نظر کی روش خیانت است اما من برای خودم دلایلی داشتم. 6 ماه بود هیچ دریافتی نداشتم و دور از خانواده ام بودم. از طرفی همیشه گفته ام که در آن مقطع پیشنهاد خوبی از آمریکا داشتم و ترجیح دادم بروم.

کی روش هم در صفحه شخصی خود اینگونه پاسخ نمازی را داده بود:

دوباره یک “C” دیگر:



شخصی که صورت واقعی، عقاید و اخلاق خود را در پشت صحبت‌های منابع نامشخص پنهان کرده است. این یک فیلم تکراری است که اسم آن به شرح زیر است:



دروغ، توطئه و سوءظن.



http://www.aftabir.com-حتی فیلم‌نامه و سناریوی این فیلم همانند قبل است، تنها با بازیگرانی متفاوت. بگذارید خیلی شفاف بگویم. بدون داشتن هیچ شک و تردیدی بنده به هیچ عنوان دخل و تصرف یا تصمیم‌گیر راجع به انتخاب “C” تیم المپیک ایران نیستم.



2- ولی اگر می‌توانستم، بدون داشتن حتی کوچکترین تردیدی از امید نمازی به عنوان “C” تیم المپیک حمایت نمی‌کردم. بنده کاراکتر و کفایت او را برای تصدی و رهبری یک تیم ملی جوان و مهیا کردن نسل آتی فوتبال ایران تایید نمی‌کنم. البته این تنها نظر من است.



به راستی اگر شما واقعا بخواهید نقطه نظر من را راجع به این موضوع بدانید باید بگویم که چند سرمربی خوب و توانمند ایرانی هستند که برخلاف او، هم استحقاق بسیار بیشتری برای استفاده از این فرصت را دارند و هم تمامی شایستگی‌ها را برای ارائه انجام این کار با رعایت صداقت، تعهد و حرفه‌ای‌گری؛ مربیانی متعهد و توانمند چون علی دایی، منصور ابراهیم‌زاده، یحیی گل محمدی، عبدالله ویسی و چند مربی دیگر. با این حال با کمال احترام به تمامی این عزیزان، شخصی که من تا به امروز همیشه از او حمایت کرده‌ام و به معنای واقعی اعتقاد دارم که در حال حاضر توانایی رهبری بازیکنان برتر آینده ایران را دارد، جواد نکونام است.