نماینده بهار گفت: از ویژگی‌های آقای آذری جهرمی پنهان‌کاری و عدم شفافیت است؛ همه کسانی که به عنوان گزینه‌های پیشنهادی وزارتخانه‌ها انتخاب شده‌اند برنامه و رزومه شفافی دارند

به گزارش ندای گیلان،محمدعلی پورمختار در نشست علنی عصر امروز (سه شنبه،24 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مخالفت با محمدجواد آذری جهرمی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات گفت: بنده ضمن احترام به تصمیم رئیس جمهور جهت معرفی آقای جهرمی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات دلایلی را برای مخالفت با وی دارم.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما هم مانند بقیه به جوانگرایی اعتقاد داریم، افزود: ما زمان جنگ را تجربه کرده‌ایم و بسیاری از دوستان و مسئولان فعلی در جنگ حضور داشتند، جوانگرایی صرف قیاس مع‌الفارق است.

وی با بیان اینکه ما در حال حاضر در شرایط خاصی هستیم، تصریح کرد: از ویژگی‌های آقای آذری جهرمی پنهان‌کاری و عدم شفافیت است؛ همه کسانی که به عنوان گزینه‌های پیشنهادی وزارتخانه‌ها انتخاب شده‌اند برنامه و رزومه شفافی دارند .

پورمختار افزود: آقای آذری جهرمی به عکس بقیه وزرای پیشنهادی تحصیلات خود را در رزومه اعلام نکرده است و عنوان کرده است که دانش آموخته مهندسی آب و برق از دانشگاه، از این رو معلوم نیست وی در چه مقطعی تحصیل کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سوابق خدمتی از آقای آذری جهرمی بسیار اندک و ضعیف است، گفت: وی تنها 7 سال سابقه حضور در وزارت ارتباطات را داشته و بالاترین مسئولیت وی نیز به مدت یک سال حداکثر ریاست هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت این وزارتخانه بوده است و مابقی سال‌های خدمت عضو هیأت مدیره و عضو غیرموظف آن در رایتل و مدیرکل امنیت سیستم‌های ارتباطاتی در سازمان تنظیم مقررات بوده از این رو چنین کسی با چنین سابقه‌ ضعیف مدیریتی نمی‌تواند وزارتخانه عریض و طویل ارتباطات را مدیریت کند.

وی ادامه داد: در گزارشی که به نمایندگان ارائه شده بسیاری از فعالیت‌های صورت گرفته در وزارت ارتباطات را در زمان تصدی آذری جهرمی می‌داند که در این رابطه باید توضیحات لازم داده شود.

پورمختار با اشاره به گزارشی که آقای آذری جهرمی در خصوص خانواده خود در رزومه آورده است، افزود: در روزمه آمده که وی در خانواده وفادار به آرمان‌های انقلاب و ایران متولد و بزرگ شده است حال سوال ما این است که سوابق و موارد مرتبط با خود شخص ملاک رأی اعتماد است نه خانواده.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه گفته می‌شود آقای آذری جهرمی برادر دو شهید است، گفت: سوال ما این است که دیدگاه وی در خصوص آرمان‌های انقلاب و وفاداری به آنها چیست.

پورمختار با تأکید بر اینکه رشد 20 درصدی باید در وزارت ارتباطات در طی برنامه ششم توسعه رخ بدهد، گفت: باید بدانیم که یک نفر با چنین سابقه ضعیف چگونه می‌تواند توان مدیریت وزارت این مهم را داشته باشد.

وی با اشاره به اشکالات رخ داده در طی یک سال فعالیت آذری جهرمی تصریح کرد: در حال حاضر اپراتورهای متعددی در کشور فعال هستند که متأسفانه به شدت از حیث پول‌هایی که اخذ می‌کنند و نحوه محاسبات به مردم اجحاف می‌کنند و وزیر پیشنهادی ارتباطات توان احقاق حقوق مردم را نداشته است از این رو باید بدانیم در سمت وزارت در این رابطه چه کاری انجام خواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات انجام وظایف صیانتی، اجتماعی و فرهنگی در خصوص ارتباطات و فناوری است، افزود: باید مشخص شود وی چه صیانتی در این حوزه کرده زیرا در حال حاضر شرایط تلگرام به عنوان قتلگاه فرهنگی مشخص است.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه با سینما مخالف نیستم اما با فساد مخالفم، گفت: تلگرام در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها را نابود کرده است.

پورمختار با بیان اینکه تلگرام با حمایت همین آقای آذری جهرمی در حال فعالیت است، افزود: حمله، توهین، اهانت به ارکان نظام و ایجاد بی‌اعتمادی نسبت به همه مسئولان و فساد و فحشا که طبق آمار ارائه شده بالای 95 درصد مسائل اخلاقی است همه در تلگرام مشهود است.

وی با تأکید بر اینکه شخصی که تنها 7 سال سابقه فعالیت داشته باشد یک فرد بله قربان گو است، تصریح کرد: وی هر چه که به آن دیکته کنند را اجرا خواهد کرد و تجربه‌ای در این رابطه ندارد و نمی‌تواند تعاملی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه ادعا شده است که سرعت اینترنت در طی این مدت 11 برابر شده است، گفت: این موضوع در تهران و همین مجلس مشهود نیست چه برسد به روستاها، هیچ کدام از روستاهای کشور از این ظرفیت برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: گفته شده 27 هزار روستا به شبکه اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند، سوال ما این است که آیا واقعا چنین است زیرا در استان همدان هزار و صد روستا وجود دارد که به جرأت می‌توان گفت هزار روستا از این موضوع بی‌بهره‌اند.

پورمختار افزود: باید مشخص شود با کدام معیار این آمارها در خصوص افزایش سرعت اینترنت و مباحثی از این دست اعلام می‌شود.

وی با اشاره به برخی ابهامات موجود در رزومه وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: تنها 19 درصد برنامه این وزارتخانه بر اساس گزارش معاونت نظارت مجلس مبتنی بر برنامه ششم و همچنین  سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: نگرانی من در خصوص این وزارتخانه این است که مبادا وزارت ارتباطات به وزارت اطلاعات 2 تبدیل شود