مشاور ارشد رئیس دولت اصلاحات در مصاحبه‌ای تأکید کرد که معاون اول رئیس جمهور قصد کناره گیری از دولت را داشته است اما با مشورت برخی از اصلاح طلبان و خاتمی در دولت ماند

به گزارش ندای گیلان،مشاور ارشد رئیس دولت اصلاحات در مصاحبه‌ای تأکید کرد که معاون اول رئیس جمهور قصد کناره گیری از دولت را داشته است اما با مشورت برخی از اصلاح طلبان و خاتمی در دولت ماند. عبدا… ناصری که با فرهیختگان گفت و گو می‌کرد، درباره کم‌رنگ شدن نقش جهانگیری در دولت گفت: آقای جهانگیری واقعا تمایل داشت از دولت بیرون‌ بیاید چراکه احساس می‌کرد نقش دولت اول را ندارد. با توصیه‌هایی که دوستان اصلاح‌طلب داشتند،  ایشان استدلال‌ها را پذیرفت که آقای روحانی را در این شرایط تنها نگذارد. وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی این توصیه را کردند گفت: اجازه دهید اسم باقی بماند؛ هم فردی و هم حزبی-تشکیلاتی بود. ناصری در ادامه تأیید کرد که آقای خاتمی هم این توصیه را به معاون اول رئیس جمهور داشته است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره چینش تیم اقتصادی دولت نیز گفت: نظر آقای روحانی این بود که وزیر اقتصاد آقای نهاوندیان باشند که آقای لاریجانی به ایشان اعلام کردند آقای نهاوندیان در مجلس رای نخواهد آورد. بعد ایشان را عوض کردند، آقای کرباسیان تجربه کار اقتصادی بیشتری از آقای نهاوندیان دارند.
تذکر ناطق نوری به رئیس جمهور
ناصری با بیان این که  آقای روحانی در مقایسه با همه روسای‌جمهور پیشین بعد از انقلاب وقت برای دولت نمی‌گذارد، افزود: می‌گویند ایشان از ساعت 9:30 صبح تا 19 سرکار است.    آقای ناطق‌نوری در همین زمینه به ایشان اعتراض کردند و گفتند من که الان فقط یک حوزه علمیه در لواسان دارم از ساعت 6:30 صبح آن جا حاضر می‌شوم و شما باید کمی زودتر بروید و به سخن وزیرانتان گوش کنید. این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطره‌ای را در خصوص انتخاب رحمانی فضلی برای کابینه در سال 92 این چنین روایت کرد: در همان سال 92 وقتی کابینه ایشان نهایی شد و اصلاح‌طلبان و همه متوجه شدند که وزیر کشور آقای رحمانی‌فضلی است، آقای هاشمی جلسه شامی در منزل خود برگزار کردند. آقایان ناطق، خاتمی، سید حسن خمینی و روحانی حضور داشتند و محور بحث هم این بود که بخش قابل توجه اقبال روحانی با این که تقریبا لب مرز رای آورد،به خاطر بحث آزادی سیاسی و اجتماعی بود و این وزیر نمی‌تواند معرف رای مردم باشد.  اگر اشتباه نکنم جلسه سه‌شنبه‌شب بود. چهارشنبه جلسه‌ای داشتیم که در آن اعلام شد آقای روحانی استدلال‌ها را پذیرفت و قانع شد آقای رحمانی‌فضلی را به‌عنوان وزیر کشور معرفی نکند و تا زمان معرفی در تحلیف که پاکت را از زیر عبا درآورد از نزدیکان آقای روحانی فقط آقای ترکان خبر داشت آقای رحمانی‌فضلی معرفی شده‌اند، وی هم ساعت 11 شب خبردار شده بود؛ یعنی هیچ‌یک از نزدیکان آقای روحانی خبر نداشتند.