جهاد دانشگاهی واحد گیلان به صدور بیانیه ای به حواشی مراسم 16 آذر واکنش نشان داد .

به گزارش ندای گیلان از رشت؛با انتشار کلیپی از مراسم روز دانشجو در مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی این شهرستان مصاحبه های تندی علیه مسئولین این دانشگاه به دلیل  آنچه که “جلوگیری از لگد مال کردن پرچم آمریکا” عنوان شده است صورت گرفت.

جهاد دانشگاهی واحد گیلان با صدور بیانیه ای به حواشی مراسم 16 آذر واکنش نشان داد .

در این بیانیه آمده است:

نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی از بدو تأسیس تاکنون در راه پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی همواره پرتلاش و در صحنه مبارزه حاضر بوده و از جمله مواردی که سرلوحه فعالیت های خود قرار داده استکبارستیزی و مبارزه با زورگویی و زیاده طلبی آمریکا است این نهاد با درک این مطلب که نتایج وابستگی به غرب به ویژه در عرصه های علمی و پژوهشی می تواند در راه استقلال کشور مشکلات عدیده ای ایجاد کند همواره سعی کرده علاوه بر حضور در کنار سایر اقشار مردم در عرصه های اجتماعی، فعالیت های خود را بمنظور حفظ استقلال علمی کشور و کاهش وابستگی به دیگر کشورها تعریف نماید و توانسته است با توکل به خداوند توانا توفیقات شایسته ای در عرصه های یاد شده کسب نماید و از این جهت مورد لطف و عنایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گیرد.

جهاددانشگاهی گیلان نیز به نسبت توان و ظرفیت نیروی انسانی خود در این مسیر و جهت، حرکت نموده و در عین توجه به رسالت ها و فعالیت های فرهنگی به فعالیت های علمی و پژوهشی پرداخته و توانسته است رویدادهای بزرگ و فاخری را بعضٌا در سطح ملی برنامه ریزی و اجرا نماید.

با توجه به اوصاف پیش گفته این مجموعه نه تنها مانند سایر نهادهای انقلاب اسلامی در راستای سیاست های نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت می کند بلکه سعی دارد در ایام و مناسبت های مختلف جهت تبیین ارزش های نظام اسلامی و گسترش روحیه انقلابی موضع گیری کرده و گام بردارد.

در این راستا آخرین برنامه مناسبتی برگزار شده، مراسم16 آذر سالجاری در مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی رشت در روز سه شنبه ساعت 15بود که با استقبال خوب دانشجویان انجام و از نکات جالب توجه، مشارکت تمام تشکل ها و انجمن های علمی دانشجویی در این برنامه بود. متأسفانه در حاشیه این مراسم و در صبح روز 16آذر پخش کلیپی در فضای مجازی توسط دو تن از دانشجویان این مؤسسه باعث بروز ابهامات و سوالاتی گردید که به منظور رسیدگی به آن و روشن شدن موضوع کارگروهی تشکیل و نتایج آن جهت تنویر افکار عمومی به شرح زیر اعلام می گردد.

1-در بررسی های جامع انجام شده توسط کارگروه مذکور، مشخص گردیده که ادعای مطرح شده در کلیپ به نقل از مسئولان جهاد دانشگاهی مبنی بر اینکه ما با آمریکا سر جنگ نداریم از سوی هیچیک از مسئولین جهاد دانشگاهی بیان نشده و برداشت دانشجوی مذکور این بوده که مسئولان این نهاد انقلابی چنین نظری دارند که قطعٌا این امر برداشتی غلط و بر اساس ذهنیات نادرست آنها بوده و لذا نقل قول ادعا شده بطور کامل و قویٌا تکذیب می گردد.

2-تشکل های دانشجویی متقاضی اجرای برنامه های مختلف در دانشگاه ها باید قبلا و به صورت کتبی تقاضای خود را ارائه کنند و موضوع در شورای مربوطه مطرح و پس از بررسی های لازم مصوب گردد که در خصوص موضوع مطرح شده در کلیپ، روال مذکور طی نشده و درخواست به صورت شفاهی و صرفًا یک روز قبل از اجرا انجام شده و موضوع نصب و جمع کردن پرچم ها بدون نظر شورای مذکور و مسئولان مربوطه و خارج از روال قانونی فوق صورت گرفته است.

3-با توجه به بررسی های انجام شده گزارش کامل و دقیق موضوع بصورت کتبی تهیه و به مسئولین ذیربط تحویل شده و قطعًا به منظور پیشگیری از تکرار اینگونه موارد، پیگیری ها و اقدامات لازم توسط مسئولان جهاد دانشگاهی انجام خواهد شد.

در پایان بار دیگر یادآور می شود که مجموعه جهاد دانشگاهی همواره براساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیره امام راحل (ره) حرکت کرده و پاسدار آرمان ها و ارزش های برآمده از خون هزاران شهید انقلاب اسلامی است و در کنار ملت همیشه در صحنه فرصت سوء استفاده و ایجاد حاشیه را به فرصت طلبان نخواهد داد.

photo_2016-12-06_11-07-17-768x576 photo_2016-12-06_11-39-37-768x432