در‌حال حاضر نفت مسجدسلیمان می‌تواند با یک برد حکم بقای خود در لیگ را امضا کند. از طرفی اگر سپیدرود بتواند در تهران شگفتی ساز شود و در صورت عدم موفقیت نفت مسجد سلیمان می تواند برای دومین سال از سقوط نجات پیدا کند.

به گزارش ندای گیلان،امشب و در آخرین ساعات از بیست‌و ششمین روز اردیبهشت ماه، قهرمان لیگ هجدهم مشخص خواهد شد. امشب در حالی بازی‌های هفته پایانی لیگ برتر از ساعت ‌30: 21 آغاز می‌شود که هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست و فوتبال ایران قرار است ساعات، دقایق و ثانیه‌های پرالتهابی را سپری کند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به این شب مهیج فوتبالی.
 جنگ قهرمانی در جم و اصفهان
همه چیز دست پرسپولیس است؛ اگر سرخ‌پوشان امشب در جم امتیاز بگیرند، برای سومین بار متوالی جام قهرمانی لیگ روی دست سیدجلال حسینی بلند خواهد شد. پرسپولیس 3 امتیاز از نزدیکترین رقیب خود یعنی سپاهان پیش است و در‌مجموع 9 حالتی که در دیدار پرسپولیس با پارس جنوبی و سپاهان مقابل استقلال خوزستان ممکن است اتفاق بیفتد، تنها در یک حالت قهرمان نخواهد بود؛ پرسپولیس ببا‌زد و سپاهان ببرد. با این تفاصیل تا سومین قهرمانی لیگ برتری پرسپولیس، تنها یک قدم مانده. فقط یک امتیاز. با قهرمانی، پرسپولیس در رکورد هت‌تریک با سپاهان برابری خواهد کرد و اگر این جام از دست برود، تیم اصفهانی با ششمین قهرمانی، در لیگ برتر رکورددار می‌شود. سپاهان هم مثل پرسپولیس امشب به امید قهرمانی پا به میدان خواهد گذاشت و این تیم در‌کنار پرسپولیس تنها تیمی است که شانس قهرمانی دارد. سپاهانی‌ها بازی آسانی مقابل تیم بی‌انگیزه استقلال خوزستان دارند و امیدوارند در جم هم اتفاقات به گونه‌ای رویایی برایشان رقم بخورد.
 جنگ سهمیه
سهمیه فوتبال باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده نیز مثل همین فصل ۲+۲ خواهد بود. در آخرین اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم‌های قهرمان لیگ برتر و جام حذفی ایران به‌طور مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا صعود خواهند کرد و تیم‌های دوم و سوم لیگ برتر هم در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان خواهند بود. با توجه به این مسئله که کسب رتبه چهارم جدول رده‌بندی در رقابت‌های این فصل لیگ برتر بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد، مسلما نبرد تراکتور و پدیده در هفته پایانی لیگ، چیزی کمتر از نبرد پرسپولیس و سپاهان ندارد. با توجه به شرایط جدول رده‌بندی از حالا حضور استقلال هم در آسیا برای فصل بعد قطعی است و فقط نحوه صعود این تیم می‌ماند؛ در صورتی که شاگردان مجیدی خوش‌شانس باشند حتی با تساوی یا شکست سپاهان و پیروزی یا حتی تساوی در تهران مقابل سپیدرود نیز می‌توانند کسب سهمیه مستقیم را هدف قرار دهند. با این‌حال اگر این اتفاق هم رخ ندهد، با توجه به اختلاف زیاد تفاضل گل استقلال با تراکتورسازی و حتی پدیده، استقلالی‌ها در بدترین حالت در رده چهارم جدول قرار می‌گیرند و باز‌هم سهمیه دوم پلی‌آف را برای خود خواهند کرد. برای کسب دیگر سهمیه یعنی سهمیه چهارم نیز تراکتورسازی و پدیده جدال سرنوشت‌سازی خواهند داشت. تراکتور در صورت پیروزی در اهواز باید چشم به تبریز و جدال ماشین‌سازی دیگر تیم تبریزی با پدیده داشته باشد تا در صورت کسب حتی یک تساوی در بازی آخر بین ماشین‌سازی-پدیده، این سهمیه به تراکتورسازی برسد اما اگر پدیده بتواند ضربه آخر را هم در تبریز محکم بزند، سهمیه چهارم نیز برای شاگردان یحیی خواهد شد.
 تلاش برای بقا
نفت مسجدسلیمان یا سپیدرود؟! کدام تیم همسفر استقلال‌خوزستان خواهند شد. در‌حال حاضر نفت مسجدسلیمان می‌تواند با یک برد حکم بقای خود در لیگ را امضا کند. از طرفی اگر سپیدرود بتواند در تهران شگفتی ساز شود و در صورت عدم موفقیت نفت مسجد سلیمان می تواند برای دومین سال از سقوط نجات پیدا کند. چیز‌ زیادی در‌خصوص معادلات سقوط نمی‌توان گفت و شنید؛ فقط باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقاتی در مسجدسلیمان و ورزشگاه آزادی رخ خواهد داد.