معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از آغاز کاشت بیش از ۱۶۰هزار اصله نهال بومی از هفته آخر بهمن تا پایان فصل کاشت سال۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمدرضا عبدالهی گفت: تا پایان امسال قرار است بیش از ۱۶۰هزار اصله نهال بومی گیلان از گونه‌های افرا، بلوط، توسکا و ون به ارزش حدود ۳میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی به ویژه درآمد حاصل از زراعت چوب در ۱۵۰هکتار از زمینهای منابع طبیعی استان کاشته شود.

وی با اشاره به کاشت بیشترین نهال در شهرستان‌های رودسر و لنگرود که جنگل در آنها پس رَوی کرده افزود: طرح نهال کاری و احیا جنگل‌های گیلان در سال‌های گذشته در شهرستان‌های ماسوله، رودبار، رضوانشهر، آستارا و تالش با موفقیت اجرا شد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان همچنین از عملیات واکاری یا کاشت دوباره نهال در ۴هزار و ۳۰۰هکتار از مناطق جنگلی گیلان برای پرکردن فواصل پوشش جنگلی این مناطق خبر داد و افزود: ۴۰میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به گیلان برای حفاظت و احیای جنگل‌های گیلان اختصاص یافت که پیش بینی می‌شود این اعتبار تا سال۱۴۰۲ جذب شود.

محمدرضا عبدالهی با بیان اینکه تا پایان امسال همچنین ۴۰۰هکتار به وسعت زراعت چوب در گیلان اضافه می‌شود گفت: گونه‌های کاشته شده با جغرافیای هر منطقه مطابقت دارد.

وی با اشاره به توزیع نهال بین مردم گیلان در هفته منابع طبیعی گفت: امسال ۸۰۰هزار اصله نهال جنگلی و ۳۰۰هزار اصله نهال صنوبر تولید کردیم.