یوسف پور گفت:جنگلبانان فداکار گیلانی با حداقل امکانات در برابر سوداگران چوب و تهاجم به اراضی ملی جان خود را سپر می کنند.

به گزارش ندای گیلان،محسن یوسف پور  با بیان اینکه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان وظیفه بزرگی داریم و باید از جنگل های استان در آستارا، تالش، غرب، شرق و جنوب گیلان حفاظت کنیم، گفت: جنگلبانان فداکار گیلانی با حداقل امکانات در برابر سوداگران چوب و تهاجم به اراضی ملی جان خود را سپر می کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان طرح ملی صیانت ازجنگل های استان با استفاده از۱۳۰ نفر جنگلبان را یادآور شد و بیان کرد: تمامی تلاش ما در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری  گیلان این است که به پاس خون همه شهدای منابع طبیعی، جنگل های استان را حفظ و احیا کرده و مانع بهره برداری چوب از آن شده و میراث داران خوبی برای آیندگان باشیم.

وی به طرح تنفس جنگل با دستور مقام معظم رهبری و اختصاص اعتبار به سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور به میزان ۸۰ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: سهم استان گیلان  از این میزان ۲۰میلیارد تومان می باشد که در راه مقابله، حفاظت و صیانت از جنگل های استان گیلان هزینه می شود.

یوسف پور از پیشگامی گیلان به طریق فیزیکی و فنی در حفاظت از جنگل ها درشمال کشورخبر داد و گفت: به ۵۰ سال بهره برداری مداوم از جنگل های طبیعی شمال کشور در استان گیلان با همت دولت و با همکاری مجلس شورای اسلامی، استاندار گیلان و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در هفته دولت خط بطلان کشیده شد.

وی ادامه داد: برای اینکه صنایع دچار رکود نشوند، بهره برداری ازجنگل های دست کاشت در استان گیلان نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به فعالیت در مجموع  ۴۰۰ نفر در قالب طرح صیانت و حفاظت از جنگل های سراسر استان گیلان و همچنین ۷۵۰ نفر در بحث فنی، اداری، ستادی و پشتیبانی منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان اظهار کرد: فعالیت همه فعالان این عرصه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در راستای حفاظت اساسی از سرمایه های طبیعی کشور در استان است.

 

 

 

 

 

 


مهر