دبیر علمی هشتمین جشنواره داستان انقلاب گفت: یادآوری دوران سختی که بر ما گذشته و اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی عظیم، ما را شاکر و در مسیر درست قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارگاه هشتمین جشنواره داستان انقلاب، دوشنبه پنجم بهمن 1394، ساعاتی پیش از برگزاری اختتامیه این رویداد ادبی، در سالن زنده یاد سلمان هراتی برگزار شد.

در این کارگاه، مصطفی جمشیدی، علیرضا قزوه، نرگس آبیار، ساسان ناطق و برخی از شرکت کنندگان و برگزیدگان دوره های مختلف جشنواره داستان انقلاب، حضور داشتند و به گفتگو درباره زوایای مختلف این جشنواره پرداختند.

مصطفی جمشیدی، دبیر علمی هشتمین جشنواره داستان انقلاب، با بیان این که داستانی که در آن روح حماسی داشته باشد، داستان انقلاب محسوب می شود، اظهار کرد: وقتی از داستان انقلاب سخن می گوییم، لازم نیست وقایع حتما در آن زمان اتفاق افتاده باشد بلکه حتی وقایع معاصر را میتوان به داستان انقلاب مرتبط دانست به عنوان مثال ماجرای دستگیری تفنگداران آمریکایی که اخیرا اتفاق افتاد، می تواند دستمایه ای برای داستان انقلاب باشد.

این نویسنده درباره نزدیکی موضوعات انقلاب و دفاع مقدس به یکدیگر و خط کشی این جشنواره میان این دو رویداد توضیح داد: ما با جنگ تحمیلی، هزینه انقلاب و استقلال طلبی مان را پرداخت کردیم. از این منظر، داستان انقلاب و دفاع مقدس میتواند با هم گره بخورد و نویسنده هوشمند می تواند بین این دو موضوع پل بزند، اما اگر مستقلا درباره دفاع مقدس باشد و مشخصه ای از انقلاب اسلامی نداشته باشد، چندان نمیتوان آن را مرتبط با موضوع این جشنواره دانست.

وی با اشاره به این که ما به واژه انقلاب نیاز داریم و به کار بردن و تاکید بر این مفهوم، محدود به زمان خاصی نمیشود، اظهار کرد: انقلاب، عظمت زیادی دارد و ما همواره لازم داریم مخاطب را به این مطلب مهم سوق دهیم که انقلابی بزرگ صورت گرفته است. این که لازم به تکرار و تذکر این موضوع را داریم، به این دلیل است که یادآوری آن فقدان استقلال و دوران سختی که بر ما گذشته، ما را شاکر و در مسیر درست قرار می دهد.

جمشیدی همچنین گفت: در آن دوران، شاید بسیاری از امکانات فراهم بود اما انسان پوک بود و همواره جای خالی چیزی را احساس میکرد. نیاز به معنویت و آگاهی در مردم موج میزد، رژیم ستم شاهی پاسخگویی به این نیاز را از مردم دزدیده بود و انقلاب اسلامی بود که توانست این تشنگی را سیراب کند. با توجه به این مسائل است که هرچه بر ابعاد مختلف شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی کشورمان تاکید کنیم، باز هم لازم است آن را در قالب های مختلف که یکی از آنها داستان است، تداوم ببخشیم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/86I57M