به منظورپاسخگویی به پیگیری عده ای از افراد در خصوص دریافت مبالغی که از ارباب رجوع بابت استعلامات اخذ میشود، جلسه ای با حضور مسوولین دفاتر پیشخوان دولت در دفتر ریاست کار منابع طبیعی آبخیزداری شهرستان فومن تشکیل شد.

به گزارش ندای گیلان، در ابتدای جلسه نحوه ارجاع پرونده ها و اینکه تمامی مراجعات به منظور اخذ استعلام میبایستی از طریق این سامانه اعلام شود عنوان شد.
صادقی ریاست منابع طبیعی شهرستان فومن در جلسه مذکور اظهار داشت : بر حسب تکلیف اداری منابع، تحت عناوین خدمات، تهیه صورت وضعیت ،مالیات بر ارزش افزوده از متقاضیان در محل ثبت نام که همان دفتر پیشخوان دولت می‌باشد اخذ میشود.
صادقی خاطرنشان کرد: تعرفه اعلامی ارگانهایی به صورت های نامعلوم از مقادیر ریالی واریزی منتزع میگردد .
وی ادامه داد: به استناد رسیدهای در دست متقاضیان مبلغ 25 هزارتومان بابت مالیات بر ارزش افزوده و مبلغ 114هزار و 600 تومان بابت تهیه صورت وضعیت دریافت می شود که شنیده ها حاکی از آن است که این مبالغ در آینده روند افزایشی به خود خواهد گرفت.
وی افزود: حتی یک ریال از بابت خدمات دهی سامانه به اداره واصل نمی شود و این اداره در قالب دستگاهی خدماتی در سیستم حاکمیتی به وظیفه ذاتی خود عمل می کند.
صادقی با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی و اصلی منبع طبیعی، حفاظت از انفال الهی با همیاری مردم می‌باشد افزود: کماکان منتظر یاری مردم شریف شهرستان هستییم.
صادقی تصریح کرد: این درحالیست که روزانه پرونده های زیادی برای رسیدگی به پست بانکها ارجاع می‌شود و مردم قادر به پرداخت مبلغ مذکور نیستند و این خود خیلی از اعتراضات را به منابع طبیعی شهرستان فومن روانه کرده است.
صادقی  گفت: از تمام توان خود در این زمینه استفاده کرده ایم و ساعتهایی برای پاسخگویی به پرونده ها زمان گذاشته ایم اما متاسفانه گاهی ارباب رجوع به دلیل مشکلات مالی و گاها اجتماعی موضوعات را زیادی بزرگ جلوه داده و اعتماد اداره را کمرنگ می کنند .
وی افزود: عدم پاسخگویی به شبهات موجود گاهی موجب بروز اختلافات بین مردم و گاه اظهارنظرهای نادرست می شود که شاید شایسته نباشد.
لازم به ذکر است :که حتی ساعتها بعد از اتمام ساعت کاری ریاست و پرسنل زحمتکش اداره منابع طبیعی شهرستان در حال انجام کارها و رسیدگی پرونده های ارباب رجوع میباشد که بسی جای تقدیر و تشکر دارد.