فرماندار آستارا با تأکید بر زیباسازی محیط شهری در آستارا و لوندویل خواستار نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در آستارا تا قبل از پایان سال جاری شد.

به گزارش  ندای گیلان،یونس رنجکش در دومین نشست ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر شهرستان آستارا اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه سال جدید قرار داریم باید اقدامات مناسب در بحث پذیرش گردشگران و استقبال از بهار داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نخستین نشست ستاد سفر در اواسط بهمن ماه برگزار شده بود، اضافه کرد: اکنون در دومین جلسه باید مباحث گذشته به سمت عملیاتی شدن پیش برود، یکی از مهمترین مباحث جلب رضایتمندی عمومی است که باید از حالت شعاری خارج شود و همه دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند تا با توجه به اینکه شهرستان آستارا یک شهرستان گردشگر پذیر است، اقدامات شایسته و بایسته ای در این مسیر انجام دهند.

فرماندار آستارا با اشاره به مزایای حضور گردشگران در این شهرستان گفت: یکی از مزایا، بحث اقتصادی است، هر میزان که بتوانیم خدمات مطلوب‌تری ارائه دهیم، می‌توانیم میزان ماندگاری آنها و میزان هزینه کرد گردشگران را در شهرستان افزایش دهیم.

وی یادآور شد: علاوه بر مزایای اقتصادی، می توانیم در کنار آن فرهنگ خود را نیز ترویج دهیم، می‌توانیم احساس آرامش و امنیت در گردشگران ایجاد کنیم و در مجموع موجب تقویت انسجام و اجتماعی و فرهنگی شویم.

رنجکش همچنین تأکید کرد: البته در این بین نباید بحث های نظارتی را فراموش کنیم، باید خدمات از هر نوع که باشد، از جایگاه‌های عرضه سوخت گرفته تا مراکز اقامتی و مراکز خدمات عمومی و بیمارستان ها، همه و همه باید نظارت شود تا آسیبی متوجه گردشگران نشود.

فرماندار آستارا با تأکید بر زیباسازی محیط شهری در آستارا و لوندویل خواستار نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های عرضه محصولات محلی و بازارچه های سنتی به عنوان جاذبه های گردشگری در آستارا تا قبل از پایان سال جاری شد.

وی همچنین اضافه کرد: کارگروهی متشکل از دستگاه های فرهنگی و و اجرائی نسبت به برگزاری جشنواره‌های موضوعی مختلف در طول ایام نوروز اقدام کنند و هر روز در این شهر یک جشنواره برگزار گردد.

 وی گفت: کلیه برنامه ها برای عملیاتی شدن باید تا ده روز دیگر آماده اجرا شود.