اعتبار نامه غلامعلي جعفرزاده منتخب مردم شهرستان رشت در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و چهار نماينده برگزيده مردم گيلان در پنجمين دوره خبرگان رهبري تقديم آنها شد

فرماندار رشت عصر پنجشنبه در مراسم تقديم اعتبار نامه اين نمايندگان منتخب مردم استان گيلان كه با حضور اعضاي هيات اجرايي برگزار شد، گفت: حضور باشكوه و گسترده مردم روز هفتم اسفندماه 94 درپاي صندوق راي برگ زرين ديگري در كشور رقم زد كه مي تواند بشارت خوبي براي آينده ايران اسلامي باشد.
سيد عيسي مهدوي افزود: درانتخابات هفتم اسفندماه گذشته ، از سه نماينده منتخب مردم شهرستان رشت، يك نفر با راي قطعي مردم در مرحله اول انتخاب شد .
وي اضافه كرد: همچنين چهار نماينده مردم گيلان در پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري نيز انتخاب شدند.
وي با اشاره به شعار امسال و اقدامات دولت تدبير و اميد در عرصه هاي داخلي و ديپلماسي خارجي ادامه داد: با اقدامات انجام شده از سوي دولت تدبير و اميد زمينه مناسبي در بخش هاي اقتصادي فراهم شده است.
مهدوي تصريح كرد: براي رفاه و ارتقاي وضعيت اقتصادي مردم و توسعه و عمران كشور و درجهت تحقق شعار امسال دستگاههاي اجرايي و نمايندگان مجلس شوراي در كنار هم تلاش كنند.
نماينده مردم شهرستان رشت در نهمين و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي نيز با قدرداني از مردم و تمامي دست اندركاران برگزار كننده انتخابات گفت: وظيفه سنگيني بر دوش ما گذاشته شده كه اميدواريم بتوانيم هرچه بهتر از گذشته اين مسئوليت را انجام بدهيم.
غلامعلي جعفرزاده افزود: انتخابات خوب و سالمي برگزارشد، و اميدواريم مرحله دوم انتخابات نيز به سلامت برگزار شود.
در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه رشت از مجموع 259 هزار و 442 آراي صحيح ماخوذه غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي با كسب 90هزار و 921 راي به مجلس راه يافت و جبار كوچكي نژاد با كسب 58هزار و 922 راي و سيد علي آقازاده داوساري با كسب 58 هزار و 397 راي و سيد ولي الله عظمتي با كسب 53 هزار و 392 راي و محمدصادق حسني جريابي با كسب 43 هزار و 602راي به مرحله دوم راه يافتند.
همچنين در انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري استان گيلان از مجموع يك ميليون و 173 هزار و 241 راي ماخوذه، سيد علي حسيني اشكوري با كسب 354 هزار و 918 رأي ، زين العابدين قرباني با كسب 331 هزار و 283 رأي ، رضا رمضاني با كسب 330 هزار و 606 رأي و احمد پروائي با كسب 305 هزار و 73 راي حائز اكثريت نسبي آرا شده اند.
در پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري، هفت نامزد تاييد صلاحيت شده حضور داشتند.
استان گيلان با افزون بر 14 هزار كيلومتر مربع و جمعيتي بالغ بر دو ميليون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، داراي 11 حوزه انتخابيه ، 13 نماينده در مجلس شوراي اسلامي و چهار نماينده در مجلس خبرگان رهبري است.
در استان گيلان، يك ميليون و 861 هزار و 370 نفر واجد شرايط شركت در پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره انتخابات محلس شوراي اسلامي بودند.