نماینده ی رشت: که 29 هزار مسکن‌ مهر استان گیلان با کمبود مدرسه مواجه هستند

به گزارش ندای گیلان،مجمع نمایندگان گیلان امروز (دوشنبه 14 تیرماه ) با وزیر آموزش‌و پرورش در سالن جلسات این وزارتخانه دیدار کردند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در این دیدار با اشاره به اینکه هم‌اکنون برخی از مناطق پرتراکم استان گیلان با کمبود مدرسه مواجه هستند، گفت: به عنوان مثال منطقه جماران رشت یکی از مراکز فاقد مدرسه است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزیابی تحصیلی دانش‌آموزان منطقی نیست، اظهارکرد: در این میان عملکرد مشاوران تحصیلی نیز مناسب نیست و برخی تخصص لازم را ندارند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مدارس ساخته شده در گیلان فاقد روح نشاط و شادابی است، ادامه داد: بازنشستگان سال گذشته این وزارتخانه انتظار دارند پاداش خود را به موقع دریافت کنند لذا باید برای این مهم اقدام اساسی شود.

جعفرزاده با بیان اینکه معلمان پیش‌دبستانی انتظار دارند در زمان جذب آموزش‌وپرورش در اولویت استخدام قرار بگیرند، افزود: در این میان اولویت جذب فرزندان فرهنگیان در بنده آموزشی کشور نیز امری ضروری است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیروهای زن شاغل در آموزش‌وپرورش انتظار دارند تا حق‌اولاد و عائله‌مندی نیز شامل حال آنها شود.

وی با اشاره به اینکه چند شیفته بودن برخی مدارس آسیب‌زا است، گفت: این مدارس باید از نظر جنسیت و سطح تحصیلی تفکیک شوند تا بتوان از بروز آسیب جلوگیری کرد.

جعفرزاده با بیان اینکه مسئولان باید حمایت بیشتری از مدارس غیردولتی داشته باشند، تصریح کرد: در این میان نباید از یاد برد که 29 هزار مسکن‌ مهر استان گیلان با کمبود مدرسه مواجه هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع بیمه فرهنگیان نیز یکی از مشکلات زحمتکشان عرصه آموزشی است لذا باید برای رفع این مهم تدبیر مناسبی انجام شود.