دومین جشنواره بومی و محلی در دهستان کیسم آستانه اشرفیه برگزار خواهد شد.

به گزارش نداي گيلان: مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان آستانه اشرفیه اظهار داشت: دومین دوره جشنواره بومی و محلی در دهستان کیسم آستانه اشرفیه به منظور حفظ و توسعه بازی‌های بومی و محلی در روستای کیسم این شهرستان برگزار می‌شود.

علیرضا زارع کار به نقش جشنواره مذکور در حفظ آئین‌های بومی و محلی اشاره نمود و گفت: اشاعه فرهنگ و هنر اصیل گیلان در بین جوانان و نوجوانان مهم‌ترین دستاورد این مراسم خواهد بود.

وی با بیان اینکه در جشنواره بومی و محلی کیسم برخی از بازی‌ها و آداب و رسوم بومی محلی گیلان بصورت نمادین برای علاقمندان به نمایش گذاشته می‌شود، لافند بازی، کشتی گیله مردی، طناب کشی، قیش بازی، هفت سنگ، نمایش آئینی و همچنین برگزاری موسیقی سنتی و محلی را از بخش‌های جشنواره مذکور دانست.

این مسئول برپایی نمایشگاه صنایع دستی توسط هنرمندان شهرستان آستانه اشرفیه، برپایی نمایشگاه محصولات متنوع کشاورزی، پخت نان‌های سنتی و… را از دیگر برنامه‌هایی خواند که در جشنواره کیسم اجرا می‌شود.

دومین جشنواره بومی و محلی کیسم عصر پنجشنبه نوزدهم شهریور ماه امسال در زمین ورزشی دهستان کیسم آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.