مدیرکل پست گیلان گفت: جزیره‌ای کار کردن و نداشتن یکپارچگی در حوزه فناوری پست را دچار مشکل کرده و یک دهه است بخشی‌نگری و جزیره‌ای نگاه کردن در این حوزه سبب شده نتوانیم موفق شویم.

به گزارش ندای گیلان، ابوالفضل باقری‌منش صبح امروز در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک در فرمانداری شفت اظهار داشت: پست بزرگترین شبکه ارتباطی فیزیکی و قوی‌ترین نهاد اجتماعی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه جزیره‌ای کار کردن و نداشتن یکپارچگی در حوزه فناوری، پست را دچار مشکل کرده است گفت: یک دهه است بخشی‌نگری و جزیره‌ای نگاه کردن در حوزه فناوری سبب شده نتوانیم موفق شده و یا اگر موفقیت هم کسب شده بسیار اندک بوده است.

مدیرکل پست گیلان با بیان اینکه استانداردسازی آدرس مکان‌ها از خدمات دولت الکترونیک است تاکید کرد: در طرح “جی نف” همگام‌سازی و استانداردسازی آدرس‌ها انجام می‌شود و با این اقدام رساندن مرسوله برای ماموران پستی تسهیل می‌شود.

باقری‌منش به اجرای طرح سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور “سیماک” در استان گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: در شهرستان رشت 300 دهیار و در شهرستان شفت نیز 85 دهیار با عنوان طرح “سیماک” تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه حوزه املاک با 28 دستگاه اجرایی مرتبط است و این طرح در راستای اطلاعات جامع دستگاه مذکور است گفت: در این طرح اگر افراد در هر کدام از 28 دستگاه مرتبط با املاک عملیاتی دارند از طریق دهیاری‌ها به‌صورت الکترونیک اقدامات انجام می‌شود و مسئولان دستگاه‌های مربوطه نمی‌توانند به‌صورت فیزیکی از فرد سئوال کنند.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: سامانه “شبکه دولت” یکی از رسالت‌های دولت در راستای اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی شناخته شده است.

سعید زاهدی با بیان اینکه 595 نقطه در استان گیلان تحت پوشش مخابراتی به شبکه دولت متصل شده است گفت: از این تعداد 19 شبکه متعلق به شهرستان شفت بوده که از نظر آماری مطلوب نیست.

وی با اشاره به اینکه 8 دستگاه اجرایی در شهرستان شفت از سامانه “شبکه دولت” در حال بهره برداری هستند خاطرنشان کرد: 11 دستگاه اجرایی در این شهرستان با وجود اتصال فیزیکی از بسترهای نرم افزاری به شبکه دولت استفاده نمی‌کنند.


تسنیم