دانیال ۹ ساله کودکی است که پس از جدایی پدر و مادرش با پدر و نامادری‌اش زندگی می کرده است وی توسط پدرش مورد شکنجه قرار می‌گیرد، پدر این کودک را در یک انبار کاه در یکی از روستاهای اطراف سبزوار حبس و مورد ازار جسمی و روحی قرار می‌دهد تا اینکه...

به گزارش ندای گیلان،حسین دولت‌آبادی  با تکذیب خبر دستگیری مجرمان احتمالی کودک آزاری در سبزوار گفت: طبق خبر اشتباه یکی از رسانه‌ها، دستگیری پدر و نامادری کودک ۹ ساله مطرح شد اما پس از آن با حضور در بیمارستان و تحقیقات بیشتر متوجه شدیم نامادری کودک ۹ ساله دستگیر شده، اما پدر این کودک متواری است.

وی با بیان اینکه کودک ۹ ساله در حال حاضر در بیمارستان امدادی بستری است، گفت: علائم کوفتگی، سوختگی و کبودی بر روی بدن این پسر دیده شده است.

دولت‌آبادی با بیان اینکه مادر این کودک در حال پیگیری قضائی پرونده است، گفت: کارشناسان اورژانس اجتماعی بهزیستی سبزوار با حضور در محل در صورت نیاز به کمک خدمات مناسب را ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه از علل کودک آزاری در جامعه می‌توان به اعتیاد والدین، وضعیت بد و مشکلات اقتصادی و مشکلات روانی برخی از افراد اشاره کرد، افزود: با پیگیری‌های انجام شده در صورتی که این کودک ۹ ساله نیاز به مراقبت توسط بهزیستی داشته باشد در مرکز نگهداری کودکان سبزوار و یا مشهد پذیرش خواهد شد.


گفتنی است؛ دانیال ۹ ساله کودکی است که پس از جدایی پدر و مادرش با پدر و نامادری‌اش زندگی می کرده است وی توسط پدرش مورد شکنجه قرار می‌گیرد، پدر این کودک را در یک انبار کاه در یکی از روستاهای اطراف سبزوار حبس و مورد ازار جسمی و روحی قرار می‌دهد تا اینکه کودک با علائم ضرب و شتم، سوءتغذیه و درحالی که از ناحیه دست دچار شکستگی بوده است توسط مأموران پیدا و به بیمارستان منتقل می‌شود.

حسین دولت آبادی، سرپرست اداره بهزیستی سبزوار در این خصوص می‌گوید: اعتیاد به مواد مخدر والدین عامل نخست کودک آزاری در شهرستان سبزوار است و پس از آن آسیب‌های اجتماعی، اختلالات روانی و طلاق از دیگر علل آزار کودکان به شمار می‌آید.


مکرمی، دایی دانیال گفت: دانیال پس از جدایی پدر و مادرش در خرداد ماه امسال به‌ حکم قاضی تحویل مادربزرگ پدری می‌شود. این در حالی بوده که حکم جلب پدر کودک در جریان بوده و ۷ سال زندانی برای وی صادر شده بود اما پدر متواری شده و قاعدتا نمی توانسته حضانت فرزند را برعهده بگیرد.

وی افزود: پس از تحویل پسربچه ، مادر دانیال به دنبال حضانت فرزند خود روانه دادگاه شده و به دلیل سابقه پرونده ای که همسر سابقش داشته از دادگاه حضانت دانیال را می‌گیرد، اما هیچ رد و نشانی از فرزندش پیدا نمی‌کند. تلاش های ۹ ماهه مادر دانیال و مامورین انتظامی برای پیدا کردن کودک به نتیجه نرسید.

دایی دانیال ادامه داد: اما سرانجام چند روز پیش ماموران آگاهی نشانه ای از بچه گمشده در روستای نخبر از توابع شهرستان ششتمد پیدا می‌کنند و روز گذشته مامورین، به روستا رفته و او را که به طرز فجیعی شکنجه شده بود پیدا کرده و به بیمارستان انتقال می دهند.

مکرمی گفت: آثار ضرب و شتم و آزار در تمام بدن این کودک وجود دارد و شدت صدمات وارده بسیار زیاد است تا جایی که من چیزی به جز دو چشم و یک قلب که می‌زند، ندیدم.