مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به بازگشایی مدارس در برخی مناطق از ابتدای بهمن ماه نیز گفت: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، مدارس زیر ۵۰ نفر که اکثراً در روستاها واقع شده‌اند، در مناطقی که وضعیت کرونایی آنها آبی باشد بازگشایی می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،محمد رحمتی در گفتگویی  اظهار کرد: اولویت ما جلب مشارکت همه دستگاه‌ها، اندیشمندان و نخبگان و اولیای دانش آموزان برای توسعه آموزش و برون رفت از چالش‌های موجود است.

وی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش عالی‌ترین مرجع تصمیم گیری در حوزه آموزش در هر نقطه‌ای است افزود: در سال گذشته ۲۴۸ جلسه شورای آموزش و پرورش برگزار شد که ۹۱ درصد مصوبات این جلسات نیز محقق شده و بنای ما استفاده از نظرات و توانمندی اولیای دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به در معرض خطر بودن سلامت دانش آموزان همزمان با شیوع کرونا، اضافه کرد: گیلان در اجرای طرح «کوچ» که مربوط به کنترل چاقی دانش آموزان است، جز استان‌های برتر شد.

وی با اشاره به اجرای ۹۸ درصدی طرح «کوچ» در استان گیلان، گفت: هم اکنون در مرحله مداخله هستیم یعنی به والدین دانش آموزان شیوه تغذیه و تحرکات مناسب را آموزش می‌دهیم و اگر دانش آموزی موفق به کاهش وزن شود، به او نهال سلامت اعطا می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه گیلان در زمینه چاقی جز استان‌های اول کشور است، تصریح کرد: همکاری خانواده‌ها در خصوص کنترل وزن دانش‌آموزان با آموزش و پرورش خوب است و این طرح نیز به صورت ادامه دار انجام می‌شود.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس در برخی مناطق از ابتدای بهمن ماه نیز گفت: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، مدارس زیر ۵۰ نفر که اکثراً در روستاها واقع شده‌اند، در مناطقی که وضعیت کرونایی آنها آبی باشد بازگشایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه بازگشایی تدریجی مدارس در دستور کار است، اظهار کرد: مدارس پایه ابتدایی و متوسطه در مناطق آبی و زرد به تدریج و با حفظ اصول بهداشتی بازگشایی می‌شود.