مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان گفت: طرح کارورزی دانشگاهیان به‌منظور جذب آنان در بنگاه‌های اقتصادی در استان گیلان اجرایی می‌شود

به گزارش ندای گیلان،رحیم عطایی‌پور  در نشست خبری با اشاره به توان بخش خصوصی در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای اعلام کرد: امروز در سطح استان گیلان 850 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در حوزه‌های فنی، کشاورزی، خدماتی و هنر مشغول به فعالیت هستند.

وی با معرفی طرح ملی کاج به‌عنوان طرح مشترک وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور افزود: این طرح با دو رویکرد مهارت آموزی در محیط کار واقعی و کارورزی دانش آموختگان دانشگاه‌ها در سطح کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان در تشریح طرح کارورزی دانشگاهیان اظهار داشت: دانشگاهیان جهت شرکت در این طرح، بعد از فارغ التحصیلی باید در سامانه کارورزی وزارت کار به نشانی www.karvarzi.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.

عطایی‌پور با بیان اینکه دانشگاهیان پس از ثبت نام، جذب بنگاه‌های اقتصادی می‌شوند و در آنجا پس گذراندن دوره کارورزی و انجام آزمون، موفق به دریافت مرکز مهارتی می‌شوند گفت: در 6 ماه مدت برگزاری این دوره، کمک هزینه‌ای برای کارورزان در نظر گرفته شده که توسط اداره کار پرداخت می‌شود.