مدافع کاتالونی بارسا گفت:آنها همیشه ما را به عنوان یک اقلیت کم تعداد معرفی کرده‌اند که با ایجاد سروصدا زیادی می‌خواهد خودش را به همه نشان دهد

به گزارش ندای گیلان،جرارد پیکه حمایت خود از همه‌پرسی جنجالی استقلال ایالت کاتالونیا از دولت اسپانیا را اعلام کرد و گفت که اگر ماندنش در تیم ملی اسپانیا برای این تیم دردسرساز شود، آن را ترک خواهد کرد.

پیکه که پیش از این هم اعلام کرده بعد از جام جهانی 2018 به دوران بازیگری‌اش در رده ملی پایان می‌دهد با چشمانی که اشک در آن حلقه زده بود در جمع خبرنگاران گفت: اگر هر یک از مدیران یا فدراسیون فوتبال اسپانیا معتقدند که وجود من برای تیم ملی دردسرساز یا آزار دهنده است، من با کمال میل تیم ملی را ترک می‌کنم.

پیکه در ادامه به اتفاقات روز اخیر در ایالت کاتالونیا (مداخله پلیس اسپانیا برای ممانعت از برگزاری همه‌پرسی استقلال ایالت کاتالونیا با هجوم به حوزه‌های اخذ رأی و ضرب و شتم گروه زیادی از رأی دهندگان) اشاره و عنوان کرد: من به مردم کاتالونیا افتخار می‌کنم. این بدترین تجربه زندگی من بوده است.

مدافع میانی کاتالان بارسلونا سپس به انتقاد از ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا پرداخت و به شیوه‌ای کنایه‌آمیز درباره او گفت: نخست وزیر در سطحی قرار دارد که همه می‌دانند و در حالی به سراسر دنیا سفر می‌کند که نمی‌تواند به زبان انگلیسی صحبت کند. او و رئیس دولت از تمام رسانه‌های‌شان برای انتشار اخبار دروغ استفاده می‌کنند. آنها همیشه ما را به عنوان یک اقلیت کم تعداد معرفی کرده‌اند که با ایجاد سروصدا زیادی می‌خواهد خودش را به همه نشان دهد اما نشان داده شد که این‌طور نیست. مشخص شد که ما نه تنها چندین میلیون نفریم بلکه به شیوه‌ای پرسر و صدا هم نمی‌خواهیم خودمان را نشان دهیم. آنها کاری کردند که خیلی‌ها باور کنند ما کاتالان‌ها انسان‌های بدی هستیم و من هم چیزی ندارم علیه‌شان بگویم. فقط همین را می‌گویم که ما مردم بدی نیستیم و فقط می‌خواهیم رأی بدهیم.