حاجتی گفت:در سال جاری بالغ بر ٢٦٠ نفر در آموزش و پرورش گیلان بصورت حق‌التدریس جذب شده اند.

مهدي حاجتي  در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان از رشت با اشاره به اينكه ٦١٦ نفر نيروي حق التدريس آموزش و پرورش در گيلان مشغول به فعالیت هستند اظهار داشت:در سال جاری بالغ بر ٢٦٠ نفر در آموزش و پرورش گیلان بصورت حق‌التدریس جذب شده اند.
مديركل آموزش و پرورش استان گیلان با تصریح بر اينكه  به واسطه نظام آموزشي 3-3-6 قانون دوره اي كردن مدارس ابتدايي با کمبود فضاي فيزيكي مواجه هستيم گفت: از اين رو هم وزارت خانه و هم استان تمام برنامه های خود را را در راستاي حل اين مشکل قرار داده اند.
حاجتي افزود:بدلیل کمبود منابع مورد نياز،حل اين مشکل زمان بر بوده اما در اولویت برنامه هاي وزارتی و استاني قرار دارد.
وی با اشاره به درخواست وجه برخي از مديران در هنگام ثبت نام اذعان داشت:١٨٨٦ مدرسه یعنی بالغ بر ٥٥ درصد مدارس در سطح استان مورد بازديد قرار گرفته اند كه از این تعداد ٤ مورد استرداد وجه صورت گرفته و با آنها برخوردهای لازم انجام شده است.
حاجتی در رابطه با نظارت در ارائه تغذیه در مدارس استان اظهار داشت:مراقبان سلامت در سطح مدارس وظیفه نظارت بر بوفه ها و همچنین کارشناسان تربيت بدني و سلامت در بازديد از مدارس ،فعاليت مراقبان بهداشت در سطح مدارس را بر عهده دارند.
وي عنوان كرد: تجهیز كارگاه هاي فني و حرفه اي و هنرستان ها و همچنین برگزاری نمایشگاه هاي دست ساخته هنرجویان و فروش آنها از جمله برنامه هايي است كه در جهت تقويت،توسعه و آموزش مهارت هاي دانش آموزان در حال انجام است.
مديركل آموزش و پرورش استان گيلان به موفقیت های علمی دانش آموزان گيلاني اشاره و خاطرنشان کرد:جشنواره خوارزمي، المپياد علمي،المپیاد علوم اعصاب،سلول هاي بنيادي،ثبت جهاني اختراع زاویه سنج نجومي ديجيتال و.. از جمله مواردي است كه دانش آموزان گيلاني در آنها پیشتاز هستند.
وي تصريح كرد:كسب عنوان استان برتر در حفظ محيط زیست ، کسب عنوان استان برتر در فعاليت هاي گروهي ، دعوت به اردوي تيم ملي واليبال نوجوانان، تنيس روي ميز و همچنین قهرمانی مسابقات بين المللي تكواندو در كانادا و… از موارد افتخار آفرینی دانش آموزان گیلانی محسوب مي شود.