استاندار گیلان گفت:در سال گذشته 186 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در گیلان ثبت شده است.

به گزارش ایلنا از رشت،محمدعلی نجفی در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس و مدیران استان گیلان با اشاره افزایش اقامت مسافران در گیلان نسبت به سال گذشته افزود: بهار امسال حضور مسافران در هتل ها از سال گذشته بهتر است.

وی به پروژه های در دست اقدام ساخت هتل در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 96 بسیاری از این پروژه ها به ثمر خواهد نشست.

وی به مستعد بودن گیلان بویژه روستاها در جهت حضور مسافران اشاره و اظهار داشت: امسال که تمرکز ما بر صنعت گردشگری است باید از فرصت های موجود کمال بهره را ببریم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم بیان عملکرد دولت در بخش های مختلف تأکید و تصریح کرد: بنای بنده از ابتدای شروع به کار دولت ارائه ی عملکرد دولت با ارائه ی آمار و ارقام صحیح و متقن بوده و این روند را تا پایان دولت یازدهم ادامه خواهم داد.

وی به همراهی خود با روحانی در سفرهای استانی قبل از انتخابات 92 اشاره و اظهار داشت: محصولات چای و برنج و نیز روند توسعه ی منطقه آزاد از مشکلات اصلی  موجود در استان در آن روز بود که در سفر به گیلان به وی اعلام کردم.

استاندار گیلان افزود: خوشبختانه با اهتمام و تلاش های صورت گرفته دولت در حال حاضر در این بخش ها حرفی برای گفتن دارد.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که در سال های اخیر در منطقه ی آزاد شکل گرفت انصافاً بی نظیر بود.

 نجفی یارانه ی اختصاص یافته به چای در سال 95 از سوی دولت را بسیار مطلوب دانست و گفت: انصافاً نظارت خوبی از سوی دولت بر قیمت و نیز واردات محصول چای صورت گرفت.

وی به توفیقات بدست آمده در مدیریت آب استان اشاره کرد و افزود: در سال 93 به دلیل خشکسالی برخی درخواست عدم کاشت در 30 هزار هکتار از اراضی شالیزاری را داشتند که اعلام کردم حتی یک متر از زمین های زراعی نباید بدون کشت باقی بماند و بحمدا… در آن سال با تلاش خوب فرمانداران و مجموعه ی آب استان بهترین برداشت محصول را کشاورزان شاهد بودند.

نماینده عالی دولت در گیلان به شرایط مطلوب آب امسال تاکنون اشاره و خاطرنشان کرد: این وضعیت باعث شده تا کشاورزان با شخم زمستانه مزارع 15 درصد در میزان آب صرفه جویی کنند.

وی فضای استان را در شاخص های مختلف مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: آمار و ارقام نشانگر روند صعودی استان در بخش های مختلف است.

استاندار گیلان به رشد شاخص فضای کسب و کار در گیلان در سال های پیاپی در این دولت اشاره کرد و گفت: در سال 95، 186 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در گیلان ثبت شده است.

وی به نامگذاری سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال اشاره و تصریح کرد: نامگذاری مجدد امسال به نام اقتصاد مقاومتی نمایانگر اهمیت بیش از پیش این مسئله برای توسعه ی کشور است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: باتوجه به شعار سال  برای رفع نیازمندیهای مردم و افزایش رفاه و معیشت آنان  باید تلاش مضاعف کنیم وهمچون سال گذشته  گامهای مثبت برداشته شود.

این مقام مسئول اقتصاد مقاومتی را راهکارها موثر در مقاوم سازی کشور عنوان کرد و گفت: دولت یازدهم با اقدام وعمل نشان داد توجه به  اقتصاد مقاومتی محدود به یک دولت و چند سال نمی شود و باید برای سال های متمادی به عنوان یک آرمان ماندگار باشد.

 نجفی گفت :بسیاری از توفیقات دولت در چارچوب اقدام وعمل برای اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی به دست آمده است.

نجفی افزود: تحقق انقلاب اسلامی نیز بر پایه ی مقاومت، ایثار و استقلال مردم بوده و شرایط کنونی می طلبد تا این روند ادامه پیدا کند.

وی گفت: از برکت ایام نوروز بویژه عطوفت و مهربانی آن باید برای همدلی و همیاری بیشتر در جهت ساخت و توسعه ی کشور بهره ببریم.

نجفی برگزاری باشکوه 2 انتخابات بزرگ در سال 96 را یکی از تکالیف دولت در استان عنوان و خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری در سطح ملی برگزار می شود و انتخابات شهر و روستا که تا سطوح روستا نیز کشیده می شود نباید باعث اختلافات قومیتی و شکاف بین مردم شود.

وی تصریح کرد: اعضای منتخب شوراها پس از انتخابات باید علاوه بر پایان هرگونه رقابت نگاهشان این باشد تا در دوره ی عضویت خود گام های مثبت در جهت خدمت به مردم بردارند.