ثابت قدم با تاكید بر اینكه این شهر به عنوان مركز گیلان باید به یك مراكز فرا ملی تبدیل شود،گفت: در این راستا باید برای بهبود فضای مناسب گردشگری و رونق اقتصادی تمهیداتی اتخاذ شود

 به گزارش ندای گیلان،دكتر سید محمد علی ثابت قدم، با بیان اینكه بافت‌های تاریخی و فرهنگی در این شهر شناسایی شده‌اند اظهار کرد: این بافت‌ها باید در غالب چشم اندازهایی با كیفیت‌های مطلوب تبدیل شود.

وی با تاكید بر اینكه این شهر به عنوان مركز گیلان باید به یك مراكز فرا ملی تبدیل شود،خاطرنشان كرد: در این راستا باید برای بهبود فضای مناسب گردشگری و رونق اقتصادی تمهیداتی اتخاذ شود.

شهردار رشت یكی از مشكلات اساسی در حوزه گردشگرپذیری را اسكان مسافران و هتلینگ برشمرد و گفت: اقدامات اساسی در این موارد درحال انجام است.

وی با بابیان اینكه در توسعه شهر، نمیتوانیم فقط متكی به كمك دولت باشیم ،افزود: برای این مهم و به ویژه برای جذب سرمایه گذار، همكاری‌های شورای اسلامی به همراه مدیریت شهری و مشاركت مردمی لازم و انكار ناپذیر است.

شهردار رشت، اضافه کرد:در پروژه پیاده راه فرهنگی، سیاست اعتماد سازی و برندسازی، مورد نظر قرار گرفت و علاوه براین پروژه كه تا نیمه اول اسفندماه امسال به بهره برداری می‌رسد، در حدود ۶ ماه گذشته ۷ سرای محله در رشت راه اندازی و خانه‌های سلامت نیز به زودی راه اندازی می‌شود.

ثابت قدم با بیان اینكه شهرها ازكانون‌های اصلی سكونت گاه‌های مردم هستند،خاطرنشان كرد: فاصله جغرافیایی كم روستاهای اطراف رشت علت اصلی مهاجرت روستاییان به این شهر بوده و علت اصلی فشردگی جمعیت این منطقه نیز از فاصله كم جغرافیایی با روستا‌ها نشات می گیرد.

وی بیان کرد: ۵۵ محله در ۱۵ ناحیه رشت وجود دارد و این مساله موجب سنگین‌تر شدن وظایف شهرداری در رسیدگی به امور محلات شده است.

ثابت قدم افزود: عقبه هویتی مردم گیلان كه براساس تنوع غذاهای مختلف محلی و در راستای حوزه‌های سلامت شكل گرفته٬ موجب جلوه دادن رشت به عنوان یك زیستگاه محلی شده و وجود مقوله‌هایی همچون صنایع دستی٬ فرهنگ بومی و محلی٬ برون دادهای فرهنگی و گردشگر پذیری٬ در مقوله اقتصاد نقش مهمی داشته و به حل معضل بیكاری كمك قابل توجهی می كند.

شهردار رشت تاکید کرد:با تبدیل شدن رشت به یك زیستگاه محلی، عملیات عمرانی در آن بر مبنای برند سازی شهری انجام می شود.

ثابت قدم اضافه کرد: بدون شك با این برند سازی می‌توانیم در جهت اعتلای فرهنگ شهری بكوشیم و موجب برون داد كالاهای فرهنگی و رونق روزافزون اشتغال و اقتصاد باشیم.