استاندار گیلان در شورای آموزش و پرورش استان گفت: جذب نیروهای پیش‌دبستانی در آموزش و پرورش بایستی با دقت انجام شود.

به گزارش ندای گیلان: دكتر محمدعلی نجفی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان، اظهار کرد: برای اجرای موضوع جذب نیروهای پیش‌دبستانی در آموزش و پرورش، بایستی با دقت تلاش کنیم تا شاهد اعتراض همراه با مستندات از سوی نیروها نباشیم.

وي در رابطه با اردوی راهیان نور دانش‌آموزان، گفت: اردوی راهیان نور دانش‌آموزی، کاری فرهنگی و ارزشمند است.

استاندار گیلان اضافه کرد: اردوهای راهیان نور در حفظ میراث گرانبهای هشت‌ سال دفاع مقدس و حفظ ارزش‌های این دوران نقش مهمی دارد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان گیلان، معرفی و شناساندن ارزش‌های هشت‌ سال دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان را مهم دانست و تصریح کرد: بخشی از این اقدامات می‌تواند از طریق راهیان نور عملی شود.

نماينده عالي دولت در گيلان با تاکید بر ضرورت توجه به امنیت سفر برای دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور، خاطرنشان کرد: بایستی در انتخاب رانندگان و سالم بودن اتوبوس‌ها به لحاظ فنی دقت کافی شود.

وي در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با رونمایی از اولین کانون دانش‌آموزی دانش‌بنیان، گفت: راه‌اندازی این کانون کاری خوب و اثرگذار است.

دكتر نجفی توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع مشکل بی‌کاری را مهم دانست و یادآور شد: اگر در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری تلاش شود، آینده گیلان را در زمینه اشتغال مثبت می‌بینم.

وی عنوان کرد: استان‌هایی که سطح نخبگی در آنها بالا است و جوانانی فعال در حوزه علم و فرهنگ دارند، در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان موفق‌تر هستند.

دکتر نجفی بر حمايت از المپيادهاي ورزشي نيز تأيد كرد و گفت: هرجا كه تحول و نوآوري ورزشي در نوجوانان و جوانان باشد آماده حمايت هستيم.

استاندار گيلان توسعه مدارس با محوريت رشته علوم و معارف اسلامي را مثبت ارزيابي كرد و افزود: در اين مدارس علاوه بر دروس اصلي بر محور معارف اسلامي نيز دروسي تدريس مي‌شود كه بسيار ارزنده و قابل گسترش است.

دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به گیلان، خاطرنشان کرد: دکتر لاریجانی، چهارشنبه 22 مهر به استان سفر می‌کند و لازم است مدیران استان و شهرستان در عرصه‌هایی که به حضور آنان نیاز است، فعال باشند.

وی با اشاره به موافقت مجلس با کلیات اجرای برجام، یادآور شد: نمایندگان گیلان در مجموع در بحث برجام بسیار قوی ظاهر شدند.