مدیر دفتر منطقه ای آیسسکو در ایران، پیشرانی کشور را در نوآوری، نانوتکنولوژی و بایوتکنولوژی دارای جایگاه ویژه در کشورهای عضو آیسسکو دانست.

به گزارش ندای گیلان، عباس صدری روز یکشنبه در گفتگویی با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی دبیران کل آیسسکو در شیراز، اظهار کرد: این اجلاس با همکاری سازمان آیسسکو (سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی) کمیسیون ملی و دفتر منطقه ای آیسسکو همچنین پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) از یکشنبه 20 آبان ماه در محل ISC واقع در شیراز به مدت دو روز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سالانه یک بار مسئولان کمیسیون های ملی آیسسکو در 54 کشور عضو آیسسکو در یک محل گردهم جمع می شوند، ادامه داد: این گردهمایی ها به منظور ارائه اطلاعات آموزشی، توسعه علوم و فرهنگ صورت می گیرد و فرصتی برای کشورها در زمینه گسترش حلقه های ارتباطی محسوب می شود.
به گفته مدیر دفتر منطقه ای آیسسکو در ایران، 40 کشور عضو آیسسکو برای شرکت در این اجلاس ازامروز در شیراز گردهم می آیند.
صدری با اشاره به قطعنامه پایانی اجلاس آیسسکو توضیح داد: در قطعنامه اجلاس، چگونگی بسط و توسعه همکاری های بین المللی کشورهای عضو آیسسکو، تعیین تکلیف می شود.
صدری در ادامه این گفت و گو در مورد اهداف مهم آیسسکو، گفت: عمده تلاش های کشورهای عضو آیسسکو در رابطه با توسعه علوم، آموزش و فرهنگ است، بنابراین آیسسکو امکاناتی را مثل بهره برداری از پایگاه های علمی و اطلاعاتی خود برای کشورهای اسلامی فعال در آیسسکو فراهم آورده است.
وی حضور نماینده حدود 40 کشور اسلامی در ایران را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار کرد: حضور نمایندگان کشورهای اسلامی در ایران نشان دهنده مرجعیت علمی در آیسسکو است و حاکی از پیشرانی ایران در فعالیت های علمی دارد.
مدیر دفتر منطقه ای آیسسکو در ایران نقاط قوت کشورمان را در حوزه نانوفناوری، بایوتکنولوژی و کشاورزی مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: با کمک دانشجویان، استادان و دانشمندان، ایران در حوزه علم و تکنولوژی دستاوردهای قابل قبولی به ارمغان آورده است.
به گفته وی، تبدیل ایده به محصول که از چهار سال گذشته در ایران جدی تر گرفته شده است، روی ریل پیشرفت قرار دارد.
صدری بر پیشران بودن ایران در نوآوری تاکید کرد و افزود: گام های چشمگیر ایران در نوآوری بسیار برجسته است و کشورمان از نظر توسعه علم و تکنولوژی در منطقه جایگاه ویژه ای دارد.
مدیر دفتر منطقه ای آیسسکو در ایران با بیان اینکه نیازمند توسعه رفتار خلاقانه و نوآورانه در دانشگاه ها هستیم ، یکی دیگر از دستاوردهای اجلاس دو روزه دبیران کل کمیسیون ملی آیسسکو را جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه های ایران عنوان کرد.