استاندار گیلان با بیان اینکه استان گیلان رتبه نخست پرداخت تسهیلات رونق تولید را از لحاظ تعداد در سطح کشور دارد گفت: در حوزه مبلغ تسهیلات این بخش استان گیلان جایگاه هشتم کشور قرار دارد.

به گزارش ندای گیلان، مصطفی سالاری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اینکه مدیریت مصرف برق جهت کاهش خاموشی‌ خانگی باید به طور ویژه مدنظر واقع شود اظهار داشت: ایجاد محدودیت در مصارف برق دستگاه‌های اجرایی تاثیر مثبتی بر کاهش مصرف برق گیلان دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه تغییر ساعت کار اداری یکی از راهکار‌های کاهش مصرف برق در گیلان بوده است تصریح کرد: کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید در مدیریت لوازم روشنایی و سرمایشی در ادارات اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه با همت جمعی در مدیریت مصرف برق به تولید، صنعت و رفاه شهروندان کمک بزرگی می‌شود خاطرنشان کرد: انعکاس این خبر که گیلان رتبه 31 کشور را در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی دارد تکذیب می‌شود و این خبر به اشتباه منعکس شده است.

سالاری با اشاره به اینکه استان گیلان در رتبه‌های میانی پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در سطح کشور قرار دارد تاکید کرد: دلیل رتبه مذکور زمان‌بر بودن تهیه برخی مقدمات در طرح‌های پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه از 2 هفته گذشته طرح‌های اشتغالزایی روستایی به بانک‌های عامل در استان گیلان به منظور پرداخت تسهیلات اشتغال معرفی شده‌ است افزود: بانک‌ها باید با تسریع در پرداخت رتبه گیلان را در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بهبود دهند.

سالاری قابلیت‌های گیلان را نسبت به استان‌های دیگر در جذب تسهیلات اشتغال روستایی گسترده دانست و گفت: استان گیلان با توجه به ظرفیت‌های موجود و سهم عمده تسهیلات اشتغال روستایی در حوزه گردشگری و کشاورزی می‌تواند رتبه برتر کشور را در این حوزه کسب کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه سهم استان گیلان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی با تسریع در پرداخت 300 میلیارد تومان افزایش می‌یابد ابراز داشت: با تسریع در پرداخت تسهیلات، باید سهم جدید را برای حوزه روستایی گیلان جذب کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه استان گیلان رتبه نخست پرداخت تسهیلات رونق تولید را از لحاظ تعداد در سطح کشور دارد گفت: در حوزه مبلغ تسهیلات این بخش استان گیلان جایگاه هشتم کشور قرار دارد و این امر به دلیل طرح‌های کوچک و متوسط متناسب با طبیعت گیلان محقق شده است.

سالاری با تاکید بر اینکه رفع موانع و مشکلات موجود در تولید و افزایش اشتغال از اهداف مهم سیستم مدیریتی گیلان است تصریح کرد: مدیران دستگا‌ه‌های اجرایی و بانک‌ها باید به منظور برون رفت واحد‌های تولیدی از مشکلات راهکار‌های عملیاتی ارائه کنند.