حسن تامینی در خصوص تعامل و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با منتخبین مردم در پارلمان محلی شورای اسلامی شهر و فضای حاکم برای توسعه ی شهر رشت با توجه به بازگشت ثابت قدم به عنوان شهردار کلانشهر رشت گفت: جایگاهی برای نمایندگان مجلس در فضای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری تعریف نشده است در حالی که نمایندگان می توانند نقش بسیار مهمی را در توسعه ی شهر رشت داشته باشند .

ندای گیلان:حسن تامینی در خصوص تعامل و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با منتخبین مردم در پارلمان محلی شورای اسلامی شهر و فضای حاکم برای توسعه ی شهر رشت با توجه به بازگشت ثابت قدم به عنوان شهردار کلانشهر رشت گفت: جایگاهی برای نمایندگان مجلس  در فضای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری تعریف نشده است در حالی که نمایندگان می توانند نقش بسیار مهمی را در توسعه ی شهر رشت داشته باشند .

وی افزود:  تنها جلسه ای که برای ایجاد فضای تعاملی با نمایندگان توسط شورا برگزار شد مربوط به دو سال پیش است و تا کنون جلسه ای در تداوم تعاملات و همکاری تشکیل نشده است .

تامینی با بیان اینکه تمام پیگیری های ما بر این عنوان بود که شهر از فضای چالشی خارج شود و برای سال جدید ، شهر دارای یک مدیریت منسجم گردد گفت: فراز و فرودهایی که در خصوص انتخاب شهردار ایجاد شد باعث بروز خسارت هایی برای شهر شد و تمامی سخن نمایندگان نیز این بود که فردی که برای مدیریت شهری رشت انتخاب می شود غیر بومی نباشد . به حمد الله ، دکتر ثابت قدم فرد تحصیل کرده و با تجربه ای هستند و یک تجربه ی تلخ شورا را پشت سر گذاشته اند و مطمئنا با درایت عمل کرده و می توانند شهر را از بلاتکلیفی برهانند .

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: تفکرات زیادی نیز بر شورا حاکم است اما باید فضای همدلی را در پیش بگیریم . شرایطی که در زمینه ی بحث آسفالت و خرابی معابر در رشت وجود دارد برازنده ی این شهر و مردم عزیز نیست و باید با استفاده از پتانسیل ها و امکانات این معضلات مرتفع شود .

وی اذعان داشت: در خصوص ساماندهی بحث رودخانه ها ، پیگیری هایی از سوی نمایندگان در وزارت کشور و دولت در جریان است و دکتر نوبخت ، قول های مساعدی را برای اختصاص بودجه برای ساماندهی این رودخانه ها به نمایندگان داده اند و همچنین برای ساماندهی فضاهای فرهنگی و توسعه ی اماکنی نظیر مرقد مطهر خواهر امام (س) رشت و ساماندهی بافت فرسوده ی اطراف آن مکان و همچنین آرامگاه میرزا کوچک جنگلی ، فعالیت هایی باید صورت پذیرد .

تامینی در ادامه با اشاره به اینکه شهردار رشت فرد توانمندی است افزود: برخی افراد از جابجایی ها در شهرداری نگران هستند اما به عقیده ی من شهردار رشت با درایت پیش خواهد رفت لذا خواهش من از شورای اسلامی شهر رشت و شهردار محترم این است که نمایندگان را نیز در کنار خود بپذیرند چون توسعه ی شهر رشت در گرو تعامل همه ی مدیران است .

رشت پرس