به گفته رنجکش؛ دانش آموزان باید در کنار یادگرفتن فرمولهای فیزیک و شیمی و ریاضی … ، در مسیر استفاده درست از تکنولوژی ها پیش بروند تا بتوانند اموزه های خود را مهارتی کنند.

به گزارش ندای گیلان،یونس رنجکش در روز اول مهر همزمان با آغاز سال تحصیلی با حضور در دبیرستان خاتم الانبیاء آستارا ضمن تبریک آغاز دانش آموختن و فصل جدید رشد و شکوفایی در مسیر آموزه های علمی به تقارن این روز با هفته دفاع مقدس و دهه محرم اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در کنار زنگ مهر، زنگ مقاومت نیز نواخته شد و در پیوست این دو تقارنی به نام محرم داشتیم، تقارنی زیبا که هر سه در مسیر اعتلای جامعه اسلامی اند.

وی اضافه کرد: آنچه امروز در حوزه معرفت آموزی در مدارس و دانشگاه های ما شکل می گیرد در واقع در مسیر همان آموزه های علمی در مسیر ارزش های نهفته در دل انقلاب اسلامی ماست.امیدواریم در آغاز سال تحصیلی در همان مسیر با بهره وری درست بتوانیم در اعتلای جامعه اسلامی مان گام محکمتر برداریم.

وی ادامه داد: یک بخش از آموزه های ما اموزش هایی است که در مسیر آموختن فنون دانش است درسی که می خوانیم، فرمولی که یاد می گیریم، ان را در حوزه دانش بکار می گیریم تا در حوزه های مختلف اثربخش باشیم اما آنچه که جامعه امروز بیش از همه به آن نیازمند است آموزش های مهارتی است.

به گفته رنجکش؛ دانش آموزان باید در کنار یادگرفتن فرمولهای فیزیک و شیمی و ریاضی … ، در مسیر استفاده درست از تکنولوژی ها پیش بروند تا بتوانند اموزه های خود را مهارتی کنند.

وی تاکید کرد: ما امروز در جامعه خودمان خلا مهارت داریم، اولیا و معلمان، در کنار آموزش های علمی که دانش اموزان فرامی گیرند، باید این سرمایه ها را در مسیر مهارت آموزی هدایت کنند تا در مسیر بهره وری درست قرار بگیرد.

فرماندار آستارا افزود: امروز اگر با مشکل بیکاری و اشتغال مواجه هستیم به عنوان یک مدیر اجرایی و به عنوان یک معلم باید بگویم بالای 70 تا 90 درصد مشکل ما بخاطر نداشتن مهارت است دانش اموختگان ما مهارت های لازم جهت ورود به عرصه کار و تلاش را ندارند و این از همین مدارس باید شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه دولت و آموزش و پرورش برنامه ریزی های خوبی را در حوزه مهارت آموزی در هنگام تحصیل دارد اما اولیای عزیز هم باید دستان آموزش و پرورش را در مسیر پویا تر شدن جامعه هدف ما که همان دانش آموزان عزیز هستند بگیرند.

وی اظهار امیدواری کرد: در فصل جدید علم و دانش شاهد شکوفایی های بیشتر در مسیر توسعه کشور عزیزمان باشیم.

رنجکش با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس همه پای کار آمدند، بدون اینکه نگاه کنند چه شخصیت علمی دارند چه شخصیت اجتماعی دارند، رفتند پشت درهای ایران عزیز ایستادند و نگذاشتند دشمن حتی یک گام به جلو بیاید.

وی ادامه داد: امروز هم ما نیازمند همین همگرایی و همراهی هستیم نیازمند همین ارزش های نهفته در دفاع مقدس هستیم تا سنگر علم و دانش را نیز پویا نگه داریم.

فرماندار آستارا خاطرنشان کرد: اگر امروز رییس جمهور ما با قدرت و صلابت از حاکمیت و ملت و هویت ایرانی اسلامی ما در جهان دفاع می کند بخاطر همین پشتوانه هایی است که در داخل کشور تولید شده است؛ بخاطر قدرتی است که ملت ما دارد و این قدرت را در نماد یک رییس جمهور نمایان کرده است تا از هویت ملی ما  دفاع کند آن هم در مقابل چهره ای که در مهد قدرت دنیای امروز ایستاده است و خودش را مدعی مدیرت جهان می داند.

وی گفت: وقتی انجا با ان اقتدار از جمهوری اسلامی دفاع می شود یعنی این پشتوانه داخلی است که توانسته است این قدرت را تولید کند امیدوارم به پاس همین قدرت تولید شده بتوانیم مشکلاتی نظیر مشکل اقتصادی کشور را نیز حل کنیم.

وی با تاکید بر همدلی دولت و ملت خواستار پیشبرد اهداف توسعه با آموزه های برامده از جامعه اسلامی شد.