رئیس پلیس راه استان گیلان از مسدود شدن مسیر پونل به خلخال به دلیل شدت بارش برف خبرداد و تاکید کرد: در حال حاضر بارش در 6 مسیر كوهستانی استان گیلان به صورت برف است لذا تردد در مسیرهای کوهستانی با زنجیر چرخ ممکن است.

به گزارش ندای گیلان،رئیس پلیس راه استان گیلان از مسدود شدن مسیر پونل به خلخال به دلیل شدت بارش برف خبرداد و تاکید کرد: در حال حاضر بارش در 6 مسیر كوهستانی استان گیلان به صورت برف است لذا تردد در مسیرهای کوهستانی با زنجیر چرخ ممکن است.

مسیرهای كوهستانی استان گیلان از اوایل هفته كه با بارش نسبتا شدید برف سفید پوش شده است، عبور و مرور را دچار مشكل كرده است؛ در حال حاضر بارش در 6 مسیر كوهستانی استان گیلان به صورت برف است.

محور پونل – خلخال كه بیش از نیم متر برف را به خود دیده است، در حال حاضر مسدود شده و امكان عبور و مرور از آن وجود ندارد.

همچنین عبور و مرور در مسیر فومن – ماسوله، پونل– تالش، اشكورات رودسر و رودبار – جیرنده فقط با همراه داشتن زنجیر چرخ امكان پذیر است.

هواشناسی استان گیلان نیز برای هوای این استان، وضعیت هوای مناطق كوهستانی استان را برفی و مناطق جلگه ای را بارانی با كاهش محسوس دما و ریزش مقطعی برف پیش بینی كرده است.

سرهنگ محمدحسین محمدپور، رئیس پلیس راه استان گیلان  با تاكید بر اینكه شهروندان در صورت امكان از سفرهای غیرضروری پرهیز كنند، اظهار کرد: رانندگان برای تردد در مسیرهای كوهستانی استان حتما باید زنجیر چرخ و لوازم ایمنی و زمستانه را همراه داشته باشند.

وی با بیان اینكه لوازم گرمایشی و البسه زمستانه و مواد خوراكی لازم از ضروریات سفر و تردد در جاده های كوهستانی استان گیلان است، گفت: ماموران پلیس راه استان گیلان به صورت شبانه روزی در جاده های استان در حال خدمت رسانی و تامین امنیت راه ها هستند.

سرهنگ محمدپور با یادآوری اینكه این سامانه بارشی و سرد تا پایان هفته در آسمان گیلان باقی می ماند، متذكرشد: رانندگان برای سهولت و امنیت در عبور و مرور به تذكرات و توصیه های ایمنی پلیس توجه كنند. ایسنا