ندای گیلان: از 28 اسفندماه گذشته تا 13 فروردین ماه جاری پایگاه اورژانس آستارا 88 مورد ، پایگاه حیران 28 مورد و پایگاه لوندویل نیز 54 مورد ماموریت موفقیت آمیز انجام داده است

به گزارش ندای گیلان،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا گفت: خوشبختانه در حوزه استحفاظی مرکز فوریت های پزشکی 115 آستارا شاهد تصادف منجر به فوت در ایام نوروز نبودیم.

حسین احمدی با اشاره به اینکه مرکز فوریت های پزشکی 115 آستارا دارای سه پایگاه در شهر آستارا ، لوندویل و گردنه حیران است ، افزود: 21 نیرو با سه آمبولانس فعال و یک آمبولانس پشتیبان در ایام نوروز در قالب 170 ماموریت به مسافران و شهروندان خدمات لازم را ارائه دادند.
وی اضافه کرد:

از 28 اسفندماه گذشته تا 13 فروردین ماه جاری پایگاه اورژانس آستارا 88 مورد ، پایگاه حیران 28 مورد و پایگاه لوندویل نیز 54 مورد ماموریت موفقیت آمیز انجام داده است.

وی بیان کرد: از مجموع این ماموریت ها 37 مورد تصادفی و 133 مورد غیرتصادفی بوده است.
وی ادامه داد: ارائه خدمات در قالب ماموریت های مختلف توسط مرکز فوریت های پزشکی 115 آستارا نسبت به مدت مشابه سال قبل، پنج درصد رشد داشته است.
وی افزود:

خوشبختانه امسال در طول اجرای طرح ، تصادف منجر به فوت در ایام نوروز اتفاق نیفتاد.

احمدی با بیان اینکه در طرح امداد نوروزی 115 آستارا 21 نیرو تا 13 فروردین ماه از ساعت هشت تا 20 فعال بودند ، گفت: نیروهای مرکز فوریت های پزشکی همواره در طول سال نیز در صورت بروز حوادث غیرمترقبه نظیر سیل ، زلزله ، سوختگی و گازگرفتگی ، حوادث ترافیکی و تصادفات جاده ای و نیز وقوع بیماری قلبی ، فشارخون ، بیماری های اعصاب و روان برای افراد به یاری سانحه دیدگان و بیماران می شتابند.